Gå til innhold

Forskjell på 325 og M3 diff


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært inne på real oem og sjekket opp litt nr.. er forskjell på nr på diffene! men dersom man går litt mere i deler på de og prøver lete etter hva som er forksjell mister jeg kontrollen her.. Inngående lager på en 325 og m3 er iallefall akkurat de samme lagrene!! så joda steffenm2 vil tro det er helt klart at m3 akselen tåler mere siden det sitter samme lager i de.. dooooh..

Skjønnt tror forskjellen ligger i sperre enheten på disse klokkene.. muli m3 har noen litt andre clutchdisker for eksempel? Den som leter på REAL OEM den finner.. men uansett lagrene er samme.. splinsa er like store siden koppene fra en 325 klokke passer i m3 klokke og ditto.. og for medbringer flens til mellomaksel så er denne og bare og bytte..

m3 3.2 har et annet diffhus igjen med andre fester.. Men kan ta en titt på om det lar seg gjøre og flytte en 3.2 innmat over i 3.0l hus om dette er intreresangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tenkte litt på 3.2 innmat i 3.0 l aksel.. men ser på dele listene at dette ikke går.. 3.2 har grovere lager så da blir dette vanskeli.. men burde vel kanskje gå og tilpasse en 3.2 diff til og passe i 3.0 vogge? noen som har forsøkt dette før? visst ikke så er vel vogga til en 3.2 like ang feste punkt i karosseri som 3.0.. kanskje man kan kun bytte til 3.2 vogge og bruke 3.0 bærearmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...