Harald e30R Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei.. kjapt spørsmål om lufting av bremser.. lurte rett og slett på hvordan bremseannlegget er på bilen bår bremsepadalen i bilen ikke er betjent? er da da slik at alt er en åpen krets? slik at jeg bare kan åpne niplene og suge bremseveske av hver av nipplene til systemet er fritt for luft? eller må noen fatisk pumpe på pedalen da også? Takker for svar. Harald..
nimitz Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Vil nok tro at du må trå den ut med bremsepedalen. Har ikke hørt om noen annen måte og gjøre det på.
icc Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Er det vakuumpumpe det er snakk om? Du må nok trå på pedalen, eller hvis du har sånn pumpe som meg kobler du den til ekspansjonstanken og lager trykk så åpner du nipplene. Er den som er for at man skal slippe å tråkke på pedalen. Fulgte det ikke med bruksansvisning?
Harald e30R Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Er det vakuumpumpe det er snakk om?Du må nok trå på pedalen, eller hvis du har sånn pumpe som meg kobler du den til ekspansjonstanken og lager trykk så åpner du nipplene. Er den som er for at man skal slippe å tråkke på pedalen. Fulgte det ikke med bruksansvisning? er ei pumpe jeg låner ser du.. men skal ut og prøve nå så får vi se
///MPower Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 hvis du har sånn vakumpumpe beholder som du kobler til trykkluft feks så slipper du å trykke inn bremsenpedalen for å lufte.
Harald e30R Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 hvis du har sånn vakumpumpe beholder som du kobler til trykkluft feks så slipper du å trykke inn bremsenpedalen for å lufte. yess takker ! var det jeg også mente.. fikk ikke prøvdet det ut i dag, men skal gjøre det i morra. så det blir nok bra :0) Takker for alle svar
Ballder Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Du har jo fått svaret nå. Men om du suger i enden av kretsen, eller kjører trykk i begynnelsen av kretsen (beholder) er jo ett fett. Hendelsen i systemet blir just det samme. Men husk og etterfyll, så du ikke går tom for veske i beholder!! Lett og glemme.
Harald e30R Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Du har jo fått svaret nå.Men om du suger i enden av kretsen, eller kjører trykk i begynnelsen av kretsen (beholder) er jo ett fett. Hendelsen i systemet blir just det samme. Men husk og etterfyll, så du ikke går tom for veske i beholder!! Lett og glemme. jaja hehe.. fort gjort det.. går litt fortere unna i kammeret når man suger på også.
Ballder Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Du har jo fått svaret nå.Men om du suger i enden av kretsen, eller kjører trykk i begynnelsen av kretsen (beholder) er jo ett fett. Hendelsen i systemet blir just det samme. Men husk og etterfyll, så du ikke går tom for veske i beholder!! Lett og glemme. jaja hehe.. fort gjort det.. går litt fortere unna i kammeret når man suger på også. Skikkelig avsug gir som regel kjapp tømming ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå