Eirikhand Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 har nett byttet motor i e39en min, men når eg setter den i gir så står den fortsatt bare i ro, nåken som veit ka som kan vera gale? er ein step tronic girkasse
Eirikhand Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 nei er ingen lyder, kan det være at eg må slette feil koder? har hatt utav kassen når eg bytta motor.
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hviken motor hadde du og hvilken har du satt inn? Koblet til begge hjernene? Går ut fra girkassen har egen ECU også på E39. Kan være elektronikken må nullstilles, men er jo greit å ta det letteste først.
Eirikhand Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 var m52b20 som sto i og det har eg sett i den no,har koblet til begge hjernene ja
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 er igrunn rart den ikke virker da. Kan være kassa legger seg i nødmodusen uten at feilkodene slettes, men da skal den virke og en gult lys for girkasseproblem skal lyse. Kobla til absolutt alt helt sikkert? Har du det ville jeg tatt med et sted hvor de kan slette feilkodene som evnt. ligger der
Eirikhand Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 ganske sikker på at alt skal være tilkoblet ja, lyser på ett gult tannhjul på speedometeret, trur du det bare er til å få slettet den feilkoden då?
///MoePower Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Går utifra du har sjekket oljenivået på kassa?
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Sjekk oljenivået dersom det kan ha rent ut noe. Skal ikke ha gjort det om du har skrudd av konverteren og latt den sitte på kassa når du har holdt på. Det gule tannhjulet er varsellampen for feil med girkassa. Er oljenivået ok så synes jeg du skal få slettet feilkoder
Eirikhand Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 kor sjekker eg oljenivået på steptronic kassen? skal det ikkje være ein peilepinne litt frammfor torpedoveggen?
tomerikk Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Det er ikke så enkelt nei, men grunnen til att du ikke får den i drive kan vere feiljustert gearkabel. i alle fall må du løfte bilen så du kommer til under kassa. bil må stå vannrett og bakhjul må kunne rotere fritt. Sjekk først om kabelen er justert ved å sette gir i drive mens bilen går på tomgang og løsne overføring på kassa, beveg så armen på kasa for å se om den går da. juster ev. kabel etter det. Om det virket skal bilen kjøres ca. tre mil fo å få varme på gearolje før nivåkontroll, om det ikke virker fyller du olje men da blir det kansje for mye så det må sjekkes på nytt etter å ha kjørt en tur. Prosedyren på nivåkontroll er: Finn oljeplugg, den sitter på siden av kassa rett over bunnpanne nær gearkassefeste, obs. du skal bytte tetningsring. la bilen gå på tomgang under hele prosessen, før girvelger mellom alle stillinger, start og avslutt med park. Fyll olje til kant på påfyllingshull. Ved endelig nivåkontroll skal oljetemp ligge på mellom 30 og 55 grader C.
Eirikhand Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 får prøve å sjå om nåke av dette hjelper takk for info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå