Eirikhand Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 har nett byttet motor i e39en min, men når eg setter den i gir så står den fortsatt bare i ro, nåken som veit ka som kan vera gale? er ein step tronic girkasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
worms Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Ingen lyder ingen ting? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 nei er ingen lyder, kan det være at eg må slette feil koder? har hatt utav kassen når eg bytta motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Hviken motor hadde du og hvilken har du satt inn? Koblet til begge hjernene? Går ut fra girkassen har egen ECU også på E39. Kan være elektronikken må nullstilles, men er jo greit å ta det letteste først. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 var m52b20 som sto i og det har eg sett i den no,har koblet til begge hjernene ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 er igrunn rart den ikke virker da. Kan være kassa legger seg i nødmodusen uten at feilkodene slettes, men da skal den virke og en gult lys for girkasseproblem skal lyse. Kobla til absolutt alt helt sikkert? Har du det ville jeg tatt med et sted hvor de kan slette feilkodene som evnt. ligger der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 ganske sikker på at alt skal være tilkoblet ja, lyser på ett gult tannhjul på speedometeret, trur du det bare er til å få slettet den feilkoden då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MoePower Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Går utifra du har sjekket oljenivået på kassa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 nei det har eg ikkje sjekket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Sjekk oljenivået dersom det kan ha rent ut noe. Skal ikke ha gjort det om du har skrudd av konverteren og latt den sitte på kassa når du har holdt på. Det gule tannhjulet er varsellampen for feil med girkassa. Er oljenivået ok så synes jeg du skal få slettet feilkoder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 okai takker for hjelpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 kor sjekker eg oljenivået på steptronic kassen? skal det ikkje være ein peilepinne litt frammfor torpedoveggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Det er ikke så enkelt nei, men grunnen til att du ikke får den i drive kan vere feiljustert gearkabel. i alle fall må du løfte bilen så du kommer til under kassa. bil må stå vannrett og bakhjul må kunne rotere fritt. Sjekk først om kabelen er justert ved å sette gir i drive mens bilen går på tomgang og løsne overføring på kassa, beveg så armen på kasa for å se om den går da. juster ev. kabel etter det. Om det virket skal bilen kjøres ca. tre mil fo å få varme på gearolje før nivåkontroll, om det ikke virker fyller du olje men da blir det kansje for mye så det må sjekkes på nytt etter å ha kjørt en tur. Prosedyren på nivåkontroll er: Finn oljeplugg, den sitter på siden av kassa rett over bunnpanne nær gearkassefeste, obs. du skal bytte tetningsring. la bilen gå på tomgang under hele prosessen, før girvelger mellom alle stillinger, start og avslutt med park. Fyll olje til kant på påfyllingshull. Ved endelig nivåkontroll skal oljetemp ligge på mellom 30 og 55 grader C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikhand Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 får prøve å sjå om nåke av dette hjelper takk for info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now