Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet et par kammer til M30 på ebay.

Hva er egentlig forskjellen på en 280grader og en 290grader (ja vet det er 10grader) Men hvordan vil man merke dette på motor?

Hva anbefales til NA trimming, og hva anbefales om man skal turbokonvertere?

Skrevet

Takk for et veldig bra svar da mann.

Såklart trenger jeg bare en kam på en M30, det jeg lurte på var jo forskjellen på disse, og hva som lønner seg til hvilke bygg

Skrevet

Lurer på det samme som Pjukern.

Ser KM cams har følgende til m30:

Steg 1: 2000-6000 rpm. Duration 280° / 10.2 mm løft. Fulltløft 110°

Steg 2: 3000-6500 rpm. Duration 290° / 10.2 mm løft. Fulltløft 110°

Steg 3: 4500-7000 rpm. Duration 300° / 10.7 mm løft. Fulltløft 108°

Alle koster det samme: 3900,-

Skrevet

Gå får 280 hvis du ikke driver med et ekstremt bygg, den kan brukes på org. motor og går javnt på tomgang. Går du for di andre må du bytte til andre ventilfjærer, og muligens frese ut i stempler(300). + lite kjørar under 2500/3500 rpm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...