Scirre Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hei! Jeg lurte på hvordan jeg får bytta tenningslås på min e30 325i ? Det var innbrudd i den andre bilen min og de rappa BMW-nøkkeln min Smarte tyver ^^ Stakk ikke av med mazda'n , nei.. Siden da rattlåsen er på har jeg hørt dette kan bli litt vanskelig ? Noen som har noen tips / råd ? Er detta en grei jobb ? Mvh. Kjetil
Øyvind L. Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hvis du ser på tenningslåsen så ser du et lite hull i den sorte ringen. Du må finne noe tynnt og ganske stivt som du kan stikke inn der. Stikk inn den tynne tingen i hullet og press innover samtidig som du vrir nøkkelen til første hakket. Når du kommer til første hakket når du vrir så skal du klare å trykke den tynne tingen litt lenger inn. Hvis det går så skal du bare dra nøkkelen rett ut. Da skal hele låsesylinderen følge med ut. De kan sitte veldig godt fast så du må dra hardt og være sikker på at du treffer rett plass inni hullet. Lykke til.
Scirre Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 men.. jeg har jo ingen nøkkel ? =) heller ingen reservenøkkel.. er dette fortsatt en mulighet da? =/ takker for svar
Øyvind L. Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Åhh, tenkte kansje du hadde en reserve nøkkel.. Da vil jeg si at du bare har en mulighet å det er og borre den ut. Start med et litt passelig borr også et litt større. Vær forsiktig så ikke du ødelegger rammen rundt sylinderen.. Nytt låsett koster ca 1200kr hos BMW.
Scirre Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 ah okaj.. jau har bestilt nytt fra bmw alt, men hvor skal man borre egentlig? jeg finner ikke noen tegning på denna biten på realoem (online ETK) ?
Leonard lyset Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Borr der du ville ha putta inn nøkkelen, lite større, større, større, større, forsiktig ikke for lanngt inn, og ikke imot kantene. vær tålmodig, rykk innover i flere ettapper dersom du er i tvil. Ta en kaffe underveis slik at du beholder roen.
Scirre Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 hoho høres ut som ett tålmodighetsprosjekt dette her den vil rett og slett plutselig være helt løs ? aner i grunn ikke hvordan rattlåsen faktisk fungerer så.. men men.. jeg gjør ett forsøk ;D
Øyvind L. Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hvis du har bestillt alt nytt så vendt til du får den nye låsen.. Da kan du se på den hvordan prinsippet er. Er ganske enkelt. Du ser hvor du trenger å borre hvis du har den nye låsen i hånden. Lykke til.
Leonard lyset Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hvis du har bestillt alt nytt så vendt til du får den nye låsen.. Da kan du se på den hvordan prinsippet er. Er ganske enkelt. Du ser hvor du trenger å borre hvis du har den nye låsen i hånden.Lykke til. Javist, Øyvind har et godt poeng her, så trenger du ikke bruke så mye tålmodighet. Men, kaffien er viktig uansett.
Scirre Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 hehehe mange takk tenkte å prøve å ha alt klappet og klart til jeg fikk tak i delene (tar noen dager fra sverige) , men er nok lurt å gjøre som dere sier.. patience.. coffee.. patience.. smoke.. coffee.. okaj!
Steffen89 Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Syns gutta sier di tar lasen i e30'en med stor flattrekker og 2 kilos jeg? Skulle hatt pumpe nøkkel du:P Det er effektift:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå