Nils Jørgen Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Noen som kan forklare dette nermere på Norsk? Samt trenger ikke et full sekvensielt datasprut lambda-sonde for å fungere otimalt? (maks effekt) "The Haltech 4 Wire narrow band Oxygeny sensor (o2 Sensor) is placed in the exhaust stream and can detect if an engine is running rich, lean or at a stoic metric air/fuel ratio. The Haltech 4 wire O2 sensor is great for fuel economy on highway runs or cruising around town where the ECU can run in “closed loop” mode." Prøver å sette meg inn i dette her...
dvil Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Closed loop betyr at hjernen får kontinuerlig tilbakemelding fra lambdasonden slik at den kan korrigere og gi optimalt blandingsforhold. Benyttes for å få lavt forbruk og optimal forbrenning med tanke på utslipp. Ved full gass kobles (vanligvis?) closed loop ut. Sekvensiell styring betyr at hver sylinder har egen dyse og individuelt insprøytingstidspunkt (i motsetning til "batch" hvor alle dysene leverer likt og samtidig). Closed loop fungerer for begge varianter.
ehrnst Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Har du haltech-programmvaren tilgjenglig, og koblet i bil (mener man ikke får trykka på en dritt før du er online) så kan du vel enable closed loop under basic settings el. du setter maks/min last/gasspjeldvinkel hvor closed loop skal være operativt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå