marararius Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Ja, sånn blinklys burde være bra ja, bare kjøp det som er til sedan Skjønte det ikke var ment på noen sur måte! Hehe.. Er det de runde glassene innenfor de store glassene som er "svidd"?
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Ja, sånn blinklys burde være bra ja, bare kjøp det som er til sedan Skjønte det ikke var ment på noen sur måte! Hehe.. Er det de runde glassene innenfor de store glassene som er "svidd"? Stemmer, det er disse som er svidd! sorry masinga, men ang blinklysene er det kun bilde av ett av de, regner med at man får med til begge sider? det står ingen ting om det? Og "All 4door/compact/touring models" er dette det jeg burde ha? Eller er det saloon som betyr sedan? Tusen takk for knallhjelp
marararius Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 All 4door/compact/touring models - Det er sedan ja. Jeg mener du får med de runde glassene også, sammen med lykteglassene, om du kjøper de nye. Bare hyggelig å kunne hjelpe
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 All 4door/compact/touring models - Det er sedan ja. Jeg mener du får med de runde glassene også, sammen med lykteglassene, om du kjøper de nye. Bare hyggelig å kunne hjelpe Takk for det! Hvilke butikker selger de slike glass? har nemlig hørt de ikke selges(har prøvd å søke)
marararius Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Koed har de hvertfall.. Vet ikke om noen plasser i Norge de selger bare lykteglass
Der Barockengel Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Betyr det at de passer min E36 97 mod?Jeg har jo denne justeringsmuligheten! Nettopp, og derfor ville jeg sett meg om etter lykter som støttet lyktejustering.
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Har ringt rundt og lett overalt nå, virker som det av en merkelig grunn er veldig vanskelig å oppdrive disse runde glassene, finner bare de ytterste, (usikkert om de i det hele tatt passer i og med at det står opp til modell 94. Jeg har 97. Setter stor pris på hjelp. Er altså på jakt etter de runde lykteglassene rundt selve lykta + glassene som er ytterst og som beskytter hele lykta.
marararius Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Koed har.. Det er de FRA 9/1994 . De passer til din. Må bare finne ut om du har Bosch eller ZKW lykter. Det står på glasset foran. Nesten 100% sikker på at de runde glassene følger med når du kjøper nye lykteglass. Håper dette hjalp deg litt mer.
Rabies Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Det jeg personlig ville ville gjort først er å få tak i noen fine felger og senket bilen litt. Det har MYE å si på utseendet samtidig som det forbedrer kjøreegenskapene. Jeg gikk fra 6x15 stålfelger med 185*65 dekk til 8x17 med 225*45 foran og 235*40 bak, og byttet standard dempere og fjærer med 40/30 senkefjærer og kortere/stivere dempere fra cobra suspension. Ble en helt annen bil, både å se på og kjøre. En god investering Btw så virket denne bilen din utrolig velholdt og pen
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Takk for hjelp rabies og marararius! veldig nyttig! Ang senking, og felger blir jo dette veldig dyrt(?), og akkuratt nå har jeg brukt så og si alt jeg har på bilen + forsikring og om.reg så jeg får se etter hvert! Senking må jeg vel også få et verksted til å ta seg av ettersom jeg ikke har peil på det selv. Føler det er litt "bortkasta" å bruke noe særlig penger på vinterfelger også, ettersom det er mye snø og mye mørkt så det blir ikke så viktig med utseende. Sommeren derimot! men da har jeg noen fine felger, litt små. så får se om jeg evt bytter de også!
Rabies Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Trenger ikke å bli så veldig dyrt. Hvis du ikke skal senke noe borti natta så kan du bruke de originale demperne dine. Et sett med TÛV godkjente senkefjærer koster fra 1000 spenn og oppover. Felger havner ofte på bruktbørsen her inne til gode priser Gav 3000 for mine, syntes ikke det var en upris Edit: Ang. verksted så er ikke senking så vanskelig som det ser ut som. Jeg var veldig usikker selv så jeg fikk hjelp av en som hadde gjort det noen ganger før. Og det er greit å være to. Men hvis du gjør det selv så sørg for å ha alt nødvendig verktøy. Og ikke skru løs toppmuteren uten å skru sammen fjærene med fjærspennere først. Du kan få fjær, fjærskål og fjærbeinslager mitt i trynet og det treffer hardt.
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Trenger ikke å bli så veldig dyrt. Hvis du ikke skal senke noe borti natta så kan du bruke de originale demperne dine. Et sett med TÛV godkjente senkefjærer koster fra 1000 spenn og oppover. Felger havner ofte på bruktbørsen her inne til gode priser Gav 3000 for mine, syntes ikke det var en upris Edit: Ang. verksted så er ikke senking så vanskelig som det ser ut som. Jeg var veldig usikker selv så jeg fikk hjelp av en som hadde gjort det noen ganger før. Og det er greit å være to. Men hvis du gjør det selv så sørg for å ha alt nødvendig verktøy. Og ikke skru løs toppmuteren uten å skru sammen fjærene med fjærspennere først. Du kan få fjær, fjærskål og fjærbeinslager mitt i trynet og det treffer hardt. Det hørtes jo ikke så ille ut! Kan også tenke meg at den hadde blitt litt fetere hvis den var senket! Hvordan vinteregenskapene blir er vel kanskje en annen sak? Vil uansett ikke senke den mye! Jeg har alikvel ikke peil på hvordan man gjør noe slikt og vil ikke la kompiser som er lærlinger i div mekaniske ting gå løs heller, da jeg ikke vet at de faktisk vet hva de gjør, så håper jeg kan finne noen som kan hjelpe meg.! Kunne du gitt meg en link til hvor de selger slike godkjente fjærer fra 1000,- og oppover? Noen som vil anbefale noen kule 17 tommere til bilen min? Brukt, og ikke spes dyre!
Rabies Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 En mekanikerlærling er nok kompetent nok til å montere et senkesett Det eneste som kan være litt dritt er å få på plass fjærskål og fjærbeinslager på demperen foran. Men med 40 senk på original demper burde det ikke være noe problem. Var litt vanskelig på mine korte dempere bare. Ang. felger så er det bare å sjekke "deler selges" her på forumet ofte. Her er i hvertfall min compact med 40/30 senk og replica E46 M3 felger, så har du en liten ide om hilken høyde som kanskje kan passe for deg Ingen problemer på fartsumper o.l.
normzzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 En mekanikerlærling er nok kompetent nok til å montere et senkesett Det eneste som kan være litt dritt er å få på plass fjærskål og fjærbeinslager på demperen foran. Men med 40 senk på original demper burde det ikke være noe problem. Var litt vanskelig på mine korte dempere bare. Ang. felger så er det bare å sjekke "deler selges" her på forumet ofte. Her er i hvertfall min compact med 40/30 senk og replica E46 M3 felger, så har du en liten ide om hilken høyde som kanskje kan passe for deg Ingen problemer på fartsumper o.l. Takk takk! knallhjelp BLir nok fort litt senking da ja! Enig i at vinterfelger er litt lite vits å bruke penger på?
Rabies Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Er sikkert greit å kjøpe vinterfelger, men jeg ville nok ha prioritert andre ting først. På vinteren har man jo en unskyldning til å rulle på 15" stål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå