AlpinaV8 Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Hei. Lurer på om noen har synspunkter i denne saken som jeg venter på svar fra forbrukerrådet om. Kjøpte en brukt BMW Alpina B10 V8 E39 1998 i juli i år for 350.000. Svært kort tid etter begynnte den å jukse. Diverse ble forsøkt, deler ble byttet ut men det viste seg å være toppakiningen på høyre side. Bilen ble levert til reperasjon. Siden jeg hadde 3 måneders garanti med en egenandel på 8000.- hadde jeg ikke så mange valg. Jeg spurte samtidig om de kunne skifte toppakning på venstre side. "Ja, klart det fikk" jeg som svar, "det er ikke så mye ekstra arbeide når vi allikevel må demontere så mye". Etter mange lovnader og brudd, sendte jeg et klagebrev, hvor jeg også forlangte en leveringdag og om de ville dekke mine utgifter på ca 6.500.- som jeg hadde hatt i forkant. Fikk skriftlig svar på at de ville dekke dette mot fremlegg av faktura og bilen skulle være klar etter en uke. Det var da gått 4 uker. 2 uker etterpå (!) var bilen endelig klar for avhenting. Jeg reiste opp for å hente den, og da forlangte de 14.000 av meg. Dette siden det var like mye arbeide å skifte på den ene siden som på den andre. Og de 6.500 jeg hadde lagt ut hadde de trekt av på sin side. Jeg forstår ikke mattematikken her Fikk med meg de gamle toppakningene, og også den venstre var sprukket flere plasser. Med andre ord var det rett før denne også gikk. Istedenfor 20.000 som dette har kostet meg, så jeg i forkant for meg 8.000 i egenandel samt 3000 for å skifte venstre side. Det kostet meg også endel i reiseutgifter og ikke minst det å være uten bil i 6 uker. Da jeg på nytt har klaget til forhandler, truer denne med å sende regningen på egenandel i tillegg om jeg går videre med saken. Dette er jeg ikke redd for, tror jeg stiller forholdsvis sterkt her. Må legges til at det er standarddeler som var på lager i både sverighe og tyskland. Synspunkter ? På forhånd takk!
Wolfeh Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Jeg vet ikke mye om rettigheter osv, men jeg ville stått på mitt.
opt Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Det som gjelder er dokumentasjon. Havner man i en ord mot ord situasjon kan det svinge begge veier. Hvis reparasjonen ble utført hos de du kjøpte bilen av og du har en kontrakt som sier at du kun skal betale en egenandel på 8 lapper innenfor 3mnd etter kjøp burde det gå bra. Men man vet aldri.
AlpinaV8 Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Det som gjelder er dokumentasjon. Enig, og jeg har heldigvis alt skriftlig...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Viktig å ta vare på alle papirer, og gjerne få tilbud osv på mail som du lagrer. Noen verksteder er DRITT arrogante, og vil egentlig bare ha inn bilen din fordi de vet hva totalkost blir: fortjeneste. Ville lagt ut tråd her om hvilket verksted det gjaldt.
Der Barockengel Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Med en garanti med kr 8000 egenandel, aksept på at verkstedet ville dekke kr 6500 av dine utgifter, og tilbud om å skifte toppakning nr. 2 for ytterligere kr 3000, ser dette ut som et enkelt regnestykke. Det avhenger litt om verkstedet fakturerer deg for arbeid som ikke skulle dekkes av deg, eller om de har uført ekstra arbeid som ikke var avtalt på forhånd, men uansett høres det ut som om du har hatt en avtale som er bindende for verkstedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå