Gå til innhold

koble til forsterker i business spiller e39

Anbefalte innlegg

hellå hellå

Jeg har et problem. Jeg har lagt inn basser og forsterker (mono 2000w) inn i bilen min. Jeg har kobla forsterkeren til hattehylla. Det funker, men du hører den bare når du har hode inne i bagasjerommet (med alt vridd på maks). Den funka ikke i det hele tatt da jeg hadde remoten på signal ledningen, men den er nå festa i baklyset. Kan signalet bli forstyrra/påvirket fra høytalerne også? Burde jeg ha en egen ledning fram til cd-spilleren? Isåfall hvordan skal jeg få festa dem i spilleren(ingen ledige utganger)

Min egen teori er at jeg kan erstatte suben som evt. er i bilen fra før av. Jeg sier evt. for jeg vet ikke om det er en orginal subber. Så bare noen bluprints her en tid tilbake.

Noen forslag? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som kan hjelpe meg? :(

Sikkert et ganske hyppig spurt spørsmål her... Men la meg oppgradere spørsmålet til hvordan jeg kan feste forsterkeren til business cd-spilleren? En eller annen må da ha en mening om dette (Jada vet at professional er bedre :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forsterkeren bak i bilen, hent ut signalet der. Les tråden min evt.

Har linket masse til diverse referanser... Inkl koplingsskjema.

Evt kjøp en signalomformer

Hva mener du med å hente signal bak i bilen. Vet bare om hattehyllehøytalerne...

Hva er signalomformer? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at du skal hente signalene fra høyttalerne i hatthyllen. Men disse signalene må konverteres av en høy-/lavnivå konverter, dersom ikke forsterkeren din har dette innebygget.

Ja har høynivå konverter. Funker dårlig for det. skulle funke skulle det ikke? Skjønner ingenting jeg :? Den eneste forklaringen jeg har nå er vel at cdspilleren er for svak.

Har sjekket alle ledninger og sett at alt sitter riktig.

Til de som har e39: pleier det å være ganske lydisolert inne og utenfor bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at det er godt isolert ja. Skal du ha noe trøkk inn i bilen, må du nok fjerne skiposen (evt. platen som sitter der hvis du ikke har skipose) for å merke noe til bassen.

Når det gjelder utenfor bilen, så hører du jo at det spiller, men det dempes godt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest tråden???nei! Virker ikke slik... Der er så og si alt du lurer på...

Eneste som ikke stå der.... kommer her:

For å få fram bassen så kan du fjerne skiposen evt lage bassreflekser i hatthyla som fører lufta inn i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...