Gå til innhold

Cometic MLS $209

tangorev
 Share

Anbefalte innlegg

arp bør ikke brukes. det skal brukes.

og jo den blei montert riktig med bein overflate etc.

konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten kan du spare deg for.

MLS på m20 er prøvet mange ganger, jeg har selv prøvet to. mange får det til å funke og mange får det ikke tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arp bør ikke brukes. det skal brukes.

og jo den blei montert riktig med bein overflate etc.

konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten kan du spare deg for.

MLS på m20 er prøvet mange ganger, jeg har selv prøvet to. mange får det til å funke og mange får det ikke tett

de fleste som ikke får det tett har gjort ett eller annet feil, kanskje 10% av tilfellene er det pakningen som er feilen... du bør også bruke locktite sin paknings spray eller tilsvarende..

om overflaten i dine øyne så "bein" ut så er det veeeldig lite som skal til når pakningen du monterer er av ett såppass hardt materiale som mls(stål og aluminium)... beste er uansett å plane både blokk og topp, da bmw blokkene har en tendens til å ha ett bra "søkke" mot midten av blokken, i mitt tilfelle var det 2/10mm.. :)

"konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten" tror muligens jeg har skrudd en del mer motor enn den vanlige mannen i gata, så rot i virkeligheten har det nok..

selv om jeg ikke selv er noen fan av mls pakinger støtter jeg det faktum att om det blir gjort rett, funker det.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne diskusjonen orker jeg ikke å ta. ja, det funker i mange tilfeller, men i flere tilfeller IKKE.

toppen min blei plana, og blokka blei sjekka, det blei brukt locktite 3020 eller hva den heter igjen.

det blei brukt arp studs med riktig moment.

pakninga lakk mellom blokka og de "nederste" lagene, og det lakk så mye olje at syl. 6 døde etter litt kjøring, og kom tilbake om man kjørte pent.

Du snakker om at blokka har en tendens til å synke sammen på midten noe jeg ikke har hørt om, men det kan være tilfelle:)

Som sagt så var det kun syl6 og til dels syl 5 som opplevde lekkasje.

PS:

Cometic sier at pakningene skal monteres uten lim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 5 lags cometic på plana blokk og plana topp. svetter ørlite grann på syl nr 1 og 6. men det er knapt merkbart. jeg brukte ikke lim og arp studs med drag på 80 nm først så 90 nm. kjørte varmt og dro over med 92 nm.

problemfritt i mitt tilfelle.

heldigvis=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...