tangorev Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 Tja, har tittet litt rundt da jeg skal ha en pakning selv. Er det billigste jeg har sett så langt så tenkte å tipse om siden;) http://www.turbochargingdynamics.com/pr ... gasket.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 ikke gal pris nei. men fortsatt noen dollar billigere på ebay jeg betalte 3 lapper for min da vi bestilte på mål fra cometic - ikke var den tett heller:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 Hvor mange lag var pakninga di ehrnst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 det husker jeg ikke dessverre. men kan prøve å sjekke det etterpå, alle lagene ligger i hylla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunobrun Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 da planet du ikke blokk/topp før du monterte den.. arp studs eller tilsvarende bør også brukes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 arp bør ikke brukes. det skal brukes. og jo den blei montert riktig med bein overflate etc. konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten kan du spare deg for. MLS på m20 er prøvet mange ganger, jeg har selv prøvet to. mange får det til å funke og mange får det ikke tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunobrun Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 arp bør ikke brukes. det skal brukes.og jo den blei montert riktig med bein overflate etc. konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten kan du spare deg for. MLS på m20 er prøvet mange ganger, jeg har selv prøvet to. mange får det til å funke og mange får det ikke tett de fleste som ikke får det tett har gjort ett eller annet feil, kanskje 10% av tilfellene er det pakningen som er feilen... du bør også bruke locktite sin paknings spray eller tilsvarende.. om overflaten i dine øyne så "bein" ut så er det veeeldig lite som skal til når pakningen du monterer er av ett såppass hardt materiale som mls(stål og aluminium)... beste er uansett å plane både blokk og topp, da bmw blokkene har en tendens til å ha ett bra "søkke" mot midten av blokken, i mitt tilfelle var det 2/10mm.. "konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten" tror muligens jeg har skrudd en del mer motor enn den vanlige mannen i gata, så rot i virkeligheten har det nok.. selv om jeg ikke selv er noen fan av mls pakinger støtter jeg det faktum att om det blir gjort rett, funker det. mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 denne diskusjonen orker jeg ikke å ta. ja, det funker i mange tilfeller, men i flere tilfeller IKKE. toppen min blei plana, og blokka blei sjekka, det blei brukt locktite 3020 eller hva den heter igjen. det blei brukt arp studs med riktig moment. pakninga lakk mellom blokka og de "nederste" lagene, og det lakk så mye olje at syl. 6 døde etter litt kjøring, og kom tilbake om man kjørte pent. Du snakker om at blokka har en tendens til å synke sammen på midten noe jeg ikke har hørt om, men det kan være tilfelle:) Som sagt så var det kun syl6 og til dels syl 5 som opplevde lekkasje. PS: Cometic sier at pakningene skal monteres uten lim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 Og hva er "riktig" moment? Ser det er mange som bruker ARP sine installasjonsinstrukser, noe som oftest gir feil resultat med MLS-pakninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 ikke gal pris nei.men fortsatt noen dollar billigere på ebay jeg betalte 3 lapper for min da vi bestilte på mål fra cometic - ikke var den tett heller:( Okei For hørte at den 3 lags pakningen var vanskelig å få tett, men at 5 lags var mye bedre og lettere å få tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Oktober 16, 2008 Share Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg kjører 5 lags cometic på plana blokk og plana topp. svetter ørlite grann på syl nr 1 og 6. men det er knapt merkbart. jeg brukte ikke lim og arp studs med drag på 80 nm først så 90 nm. kjørte varmt og dro over med 92 nm. problemfritt i mitt tilfelle. heldigvis=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå