BreitBau Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Da er bytting av bremserør gjort og verkstedregninga kom på omtrent 5000 kroner.. Da har de bytte røra fra hovedsylinder og bak til rørene bak.. Riktignok skal jeg ærlig innrømme at dette er på en Golf Mk3, og tenker da med gru på når dette skal skje på Bmwen, der man gjerne må ned med tanken o.l. for å komme til på alt hvis mye må byttes.. Spurte også verkstedsjefen der, hvor lang levetid en kan forvente at bremserør har, og får da til svar at man kan regne med en levetid på 6-8 år, med dagens salting og bilvedlikehold (les: dårlige).. Er det ikke ille, når bilen må gjennom en reperasjon på 5000 kroner vært 6-8 år? Det er jo uten tvil saltingen, og den store saltingen her oppe som er direkte årsak til rust på bremserør? Problemet her oppe, er at for å holde barvegsstrategi, så saltes det 2 ganger om dagen. De eneste oppholdene i salting her oppe er når det snør. Dette er i sterk kontrast, med det jeg TROR barveisstrategien egentlig er tiltenkt, salting noen ganger i uka i mildere klima ved kysten og i bytrafikk der varme fra friksjonen i bildekkene er nok til å holde veien bar. Nok om det, barvegsstrategi var ikke poenget å diskutere, men tvertimot følgene av det med at bilvedlikeholdet nå blir mye dyrere
Geir///M3 Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Ja du kan glede deg til å bytte på bmw'n;) Har akkurat gjort det på min å det var en driitjobb for å si det mildt. Bytta også hjullager noe som tilsvarer å nesten demontere hele bakstillinga, hehe:) Vil ikke engang tenke tanken på hva dette hadde kommet på om det skulle vært gjort på et verksted!
Wolfeh Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Da håper jeg for guds skyld du legger kobberør mens du holder på!
BreitBau Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Det er kobberrør ja, og jeg angrer på jeg ikke gjorde det selv.. Herregud, er jo golf med ikke noe annet bak enn en bakaksel.. Ikke noe tank man må rundt, ikke noe mikk makk med opphenget, bare å dra de forbaska rørene.. Hadde spart mye på å kjøpe 8 meter kobberrør og ett flensesett der ja..
Wolfeh Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Jepp, jeg tror jeg betalte rundt 1200kr for å legge nye bensinrør bakerst på bilen min. Koster meg vel kanskje 1000kr til å legge helt fram
BreitBau Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Må bare legge til at jeg har noe Zinga hjemme.. Er slikt de bruker på brukar og stålkonstruksjoner osv.. Knabba med meg etter jeg mala ei bru engang.. Veier jo f... meg rundt 2 kg på litern.. Ren sink.. Deretter skal de overmales med tectyl, så holder vel skjiten ei stund..
Bimmerlars Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Kobberrør med tektyl på er flott. Da slipper du at de blir grønne og stygge. Synd ikke koblingene er rustfrie også. Møller som gjorde det eller? 5000 var da dyrt. Ofte legger vi røra på utsida ting som tanker ol. på gamle drittbiler. Bruker egne rørfester og selvborrende skruer. Men er klart at om de demonterte og ordna så blir det fort penger av det. Det som er mest riktig, men er ikke alltid særlig lønnsomt på gamle biler
Wolfeh Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Du kan vel få koblinger i messing? Eller evt syrefast stål? =)
Bimmerlars Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Det veit jeg ikke. Isåfall blir det det på min bil om de må byttes etterhvert
E28 TURBO Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Må bare legge til at jeg har noe Zinga hjemme.. Er slikt de bruker på brukar og stålkonstruksjoner osv.. Knabba med meg etter jeg mala ei bru engang.. Veier jo f... meg rundt 2 kg på litern.. Ren sink.. Deretter skal de overmales med tectyl, så holder vel skjiten ei stund.. Sjokkert over at du først stjeler også skryter av det her!!
kristian08 Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Byttet bremserør på BMWen for en liten stund siden. Var noe herk, men absolutt verdt det. Betalte 350kr for et ferdig preparert sett og HundreOgNoen kroner får en sånn ting som bøyer rør fra biltema. Meg og fatteren brukte en lørdag på det. Billig og den tiden under bilen med pappa var priceless. Kvalitetstid med stor K. Jæger ville jo ha nesten 8000,- for jobben.. UTROLIG (Andre verksted er garantert billigere) Kristian08
Wolfeh Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Vel det kommer jo litt ann på om du kjøper stive rør eller myke rør. Jeg kjøpte kobber rør til bensinrørene mine. Kunne jo bøyes med hendene, bare å bøye litt her og bøye litt her og det satt som ei kula
Sir Hofstad Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Vi bruker kobbernikkelrør, og chrome nipler. Legger røra etter fabrikksnorm. Morro, nei.
BreitBau Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Må bare legge til at jeg har noe Zinga hjemme.. Er slikt de bruker på brukar og stålkonstruksjoner osv.. Knabba med meg etter jeg mala ei bru engang.. Veier jo f... meg rundt 2 kg på litern.. Ren sink.. Deretter skal de overmales med tectyl, så holder vel skjiten ei stund.. Sjokkert over at du først stjeler også skryter av det her!! Hehe.. halv liter i ett treliterspann ser jeg ikke på som noe stress Vi hadde hatt på det som trengtes, og etter beregningene så ble det uansett 2 stykk 3 litersspann for mye Åpne trelitere fikk de ikke levert tilbake, og det koster ekstra å levere spesialavfall på fyllinga Forøvrig så stemte ikke prisen helt.. Innlagt i prisen så lå det dempere til 1200 kroner.. Jeg spurte egentlig om hva denne reperasjonen kostet, men han oppfattet det som at jeg spurte om hva regningen min der nede var på nå.. Likevel blir det 4600 kroner, men det er nå forsåvidt greit da.. Skal ha godt betalt for å få dritt i øya..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå