Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde litt lyst og prøve på en m50 motor jeg har liggende som er sjært.

tviler også på at det i hele tatt går, men kunne vært noe og prøvd bare for morro skyld

Skrevet
Om du skal ha 3,2 må du jo ha b25 blocka så tror nesten du kan gi opp den drømmen der :P

B25 og B20 er vel samme blokka, så om du kan borre en b25 til 3.2L så kan man jo gjøre det med en b20 og, er vel egentlig samme blokka på m50 og s50/52 motorene om jeg ikke er helt på villspor... rett meg vist jeg tar feil..

Skrevet

Da kan noen forklare meg grunnen til at ved vært eneste stroking kit til M50 så står det at du MÅ starte på en B25. Hvorfor ? Blokkene kan med andre ord ikke være like

Skrevet

egentli så har jeg ikke noe erfaring med m50 motorene, har kun skudd på m20 jeg da.. men sko tru at di blokkene var like, bare at 25 har større borring..

Skrevet

J. Hofstad, slutt å surr a. Det kan du ikke mene!

"Det forudsættes at du har en M50 2,5L motorblok som basis, idet en 2,0L blok ikke har tilstrækkeligt godstykkelse til opboring. M50 blokken kendetegnes ved at være lavet i støbejern. Hvor M52 blokken er lavet i aluminimum."

Forklar den!

og en ting til, du er en dyktig kar, men jeg tror jeg ser syner når jeg leser at du mener 86mm er maks. Hva med guttaboys som har overdim stempler med 86.40mm bor? Veggene ryker da aldeles meg ikke

Skrevet

sylinderavstand er vel samme på alle M/S 50/52 og M42???

Men å tro at det går an å borre en seksylindret motor til nesten dobbelt slagvolum? er dette fyllerør :) ?

Skrevet
Max bor på 2,5Vanos er nesten 86...

Da har du 2,8 med normal underdel og fare for sylindervegger ryker.

3,8 på M50 er fantasi.

enig med Hofstad på den der, ikke aktuelt at det er mulig...

Skrevet

Hei vet at http://www.metricmechanic.com/ har boret opp m42 og m44 til 87mm. di har samme avstand mellom stemplene som m50. tror også at du må se etter m51 diesel veiv for å få større slaglengde. eller å se om m52b28 veiv passer. tror også at koed har noen spes veiver med 94mm slaglengde og 86,4 mm stempler får du et volum på 3303ccm men dette koster flesk og krever masse arbeid og peng.

hadde ikke boret opp mer en 86 jeg da. ser at veggen blir ganske tynne.

m50b20 og m50b25 blokk forskjell har jeg ikke peiling på. hvist det er bare 80 eller 84mm bor som er forskjeld så skulle det ikke være problem men det kan jo være forskjellig størrelser på van kanaler etc.

Men 3,8L kan konstateres som fantasi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...