RoaldJ Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Da har jeg vert hos Biltilsynet å godkjent senkesett og felger Alt gikk knirkefritt. Heldigvis noterte de ikke avstand fra felgsenter til hjulbuer, så jeg kunne med god samvittighet senke den litt igjen etter at den ble godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IreneL Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 så vannvittig herlig følelse å kjøre på veien uten å være redd for å bli stoppet i kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 Hva skjer med CSL luka osv? lite oppdatering her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 *kremt* den er snart klar. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 *kremt* den er snart klar. hehe xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hindmost Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 Litt småoppdateringer Bytta tweeterene i dørene foran med noen "litt" bedre. Snakk om dag og natt!! Skal bytte ut mellomtonene og sette i MBQuart delefiltre også. Satser på litt finere og klarere lyd da Er disse nye diskantene noe som kan fungere sammen med en standard business spiller, eller må man ha forsterker for å dra nytte av de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 jeg loddet bare over de orginale kablene over på MB-Quart tweeterene, funket som F... for å si det slik.. myyye klarere lyd å uten forsterker. ....Måtte seff. demontere gitteret og "dekselet" rundt for å få plass inni den orginale plassen i døra da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Overhalte Vanosen idag pga ulyd og dårlig drag under 3000 omdr. Kjøpte o-ringsett og shims fra Beisan Systems i statene. Super rask levering og meget bra DIY guide på hjemmesiden hans. Da jeg demonterte topplokket/ventildekselet fikk jeg palmesjokk.... Låsepinnen til strameren til sekundærkjedet har ikke blitt tatt bort. Motoren har tydligvis fått noen nye motordeler, skal sjekke opp i historikken på den å se hvem som savner "verktøyet" sitt. Her er to bilder av hvordan kjedet ligger med og uten låsepinnen i. Med: Uten(slik den skal være): Vanosen demontert. Vanosen skrudd i fillebiter for å bytte o-ringer i stemplene. Selve stempelet demontert for å bytte shims`en. Utrolig forskjeld! Før vanosen ble overhalt hadde jeg på innvendig motorens og hadde olje og filterskift, slik at o-ringene får ny olje Bytta også tennpluggene med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Overhalte Vanosen idag pga ulyd og dårlig drag under 3000 omdr.Kjøpte o-ringsett og shims fra Beisan Systems i statene. Super rask levering og meget bra DIY guide på hjemmesiden hans. Da jeg demonterte topplokket/ventildekselet fikk jeg palmesjokk.... Låsepinnen til strameren til sekundærkjedet har ikke blitt tatt bort. Motoren har tydligvis fått noen nye motordeler, skal sjekke opp i historikken på den å se hvem som savner "verktøyet" sitt. Her er to bilder av hvordan kjedet ligger med og uten låsepinnen i. Med: Uten(slik den skal være): Vanosen demontert. Vanosen skrudd i fillebiter for å bytte o-ringer i stemplene. Selve stempelet demontert for å bytte shims`en. Utrolig forskjeld! Før vanosen ble overhalt hadde jeg på innvendig motorens og hadde olje og filterskift, slik at o-ringene får ny olje Bytta også tennpluggene med det samme. Du så vel ut som du nettopp trodde du hørte Mulla Krekar ble sendt ut av landet for godt tenker jeg! Sånt som det der skal jo virkelig ikke skje! Spent på om dette blir noe bra resultat altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Merka jo litt forskjeld i og med at vanosen ikke har "vært i bruk" siden låsepinnen har hindret den i å fungere optimalt. men skal slette verdier neste torsdag, og satser på den blir bedre da. gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Ja, det vil vel nesten overraske meg om det ikke hadde fungert optimalt bare ved å fjerne den.. men når man har kjøpt og betalt deler og allerede er i gang så er det vel absolutt like greit å bytte! Forskjell må jo garantert forekomme nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 jau, satser på det blir bedre når jeg får slettet verdier... men du.. vær snill å ikke 'siter' det forje innlegget. blir så mye rot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 15, 2009 Share Skrevet Oktober 15, 2009 Da fikk bilen seg en omgang med Meguiras Diamond Cut rubbing og Speed Glaze boning før kong vinter slår til for fullt. Såpa bilen godt inn å trykkspylte den godt, så såpa den inn igjen og svampet den. Så gikk jeg over med clay for å få bort asfaltrester, men var ikke så gale. Demonterte skilter og alt listverk rundt bilen, ikke rundt vinduer da. Burde spylt over den en gang til etter lister ble demontert, men da hadde jeg allerede torket bilen tørr. Maskerte hvor lister sitter på fangere slik at skit ikke skulle sette seg i poleringsputene. Gikk 4 timer i rubbing og ca 1.5 timer på polering og torking. noen dårlige mobil-bilder. Ble ikke helt 100%, men det får honde for vinteren Skal legge på hardvoks senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Så jo fortsatt ganske bra ut, med tanke på tiden du la i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 det som tok tid var egentlig å få bilen helt tørr å demontere listverk... når jeg tenker meg om litt så gikk det kansje ikke mer enn 3 timer i rubbing. brukte sikkert en time å tørke den å demontere lister osv. taket er jeg ikke fornøyd med, ser ut som forige eiger har satt noe oppå å flyttet det fram og tilbake. ganske dype riper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå