Gå til innhold

Min E46 323 99mod Facelift, Solgt.

IreneL
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, er sjikkelig overaska over passformen også, det samme sa karossmekanikeren jeg jobber med.

jeg tok tjangsen på å ikke prøve den før jeg lakka den, og heldigvis gikk dette bra.

bilen har fått bytta v. bakskjerm, og den er ikke sveisa 100% på rett plass.

jeg får prøve å varme emblemmet når jeg skal sette det på, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. den sleit når det var 16 kalde også, så det er godt vi har peis, og ved å fyre med :)

Det som er greia er jo at det ikke er vanlig varmepumpe..Men vannbåren varme - varmepumpe... eh.. ja, så da har vi ikke en sånn innedel du tenker på :)

Bilparken er fin, men ganske ubrukelig med tanke på familieforøkelsen vi har på vei ;) E46 har ikke plass til vogna baki bagasjerommet, uten at vi deler understell og bag fra hverandre. Da kan det KANSKJE gå.

E36 har vel plass til vogna, men den er så lav at den kommer vi ikke overalt med (Roald har sagt han skal heve den litt for meg da ;) )

E30 er såpass gammel at jeg ikke føler meg så sikker på å kjøre med verdifull last :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CSL ble knallfinn på bilen :-)

du kan bruke 73mm emblem på luka men , kan være at du burde varme emblemet bakfra med varmlufts pistol og trykke det helt intill , deretter kjøle det ned :wink:

CSL luka buer litt bak men ikke emblemet :)

Hva er original størrelse på standard bakluke da? Må kanskje kjøpe nytt emblem til luka jeg har kjøpt jeg også da :) Funker det med hårføner også eller? [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CSL ble knallfinn på bilen :-)

du kan bruke 73mm emblem på luka men , kan være at du burde varme emblemet bakfra med varmlufts pistol og trykke det helt intill , deretter kjøle det ned :wink:

CSL luka buer litt bak men ikke emblemet :)

Hva er original størrelse på standard bakluke da? Må kanskje kjøpe nytt emblem til luka jeg har kjøpt jeg også da :) Funker det med hårføner også eller? [-o<

Nei , blir nok litt lite varme til det gitt . :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

......har vært mye tull i det siste nå.. Irene sendte meg mld her en dagen om at dører og vinduer åpnet seg av seg selv.

Trodde først det var grundmodulen som var fuckt.. men etter å ha tatt en diagnose å utført en såkalt testmodul.

Men så viste det seg å være låsekassen i førerdøra som gav beskjed om at det var nøkkel i låsen og den stod i "opplås" possisjon.

Hreit når en grundmodul koster ca 4000,-. og en låsekasse 800,- :)

Men hadde en liten nedtur idag igjen. Skulle ut å handle frokost, og møtte på en bil inne på byggefeltet hvor jeg bor.

Det er litt trangt og en slak h.sving med mur, så vi traff hverandre litt brått på.

Hugga på bremsepedalen, og da gikk den til bunns. Forstod med en gang at det hadde rustet hull i ett bremserør bak.

Har hatt overflaterust en stund nå og venta vell egentlig bare på det :P

Kjørte bilen opp til jobben og fikk avkrefta at det var riktig. Satte bilen fra meg der og fikk henne til å hente meg.

Fikser det på mandag, da jeg skal på fudla idag og ikke orker å stå å grise med bremsevæske idag :)

Men da jeg kom him å sjekka posten, så fikk jeg "godkjent" svar på søknaden om motorbytte på E36`en. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stått i 4.5 timer å bytta bremserør fra midten av bilen og bak til venstre sida.. skal ta den biten fra v. side til h. sida en annen dag.

Og det var på verksted med alt verktøy tillgjengelig.

Røyra ligger OVER bensintanken og eksos.. så dette må jo demonteres, løyses å flyttes på.. dritjobb!! men deeeeilig å få det gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var det på tide med vårpussen på bilene, og jeg og en kompis er i full gang med vasking og polering.

Først demonterte jeg alt listverk og så nesten 2 timer med vasking og claying...

...Først skumming av bil, trykkspyling, avfetting og skum oppå, trykkspyling, vasking med såpevann og fiberkluthanske, trykkspyling, gå over bil med clay og spray, skumming og så til slutt skumming og trykkspyling igjen :D

DA var bilen så ren som den kunne bli :) og bilen ble kjørt hjem i gårdsplassen og håndvasket og spylt ren med hageslange.

Så ble den blåst tørr og kjørt inn i garasjen på løftebukken, hvor div listverk ble maskert og frontfanger demontert for lakkering :)

Så "noen" bilder: (tatt med mobil)

DSC00337.jpg

DSC00339.jpg

DSC00340.jpg

DSC00342.jpg

DSC00343.jpg

DSC00345.jpg

Claying pågår :)

DSC00346.jpg

DSC00348.jpg

DSC00352.jpg

Før noe ble gjort, etter en hard vinter :(

DSC00353.jpg

Etter en runde med Meguiras Diamond cut 205, 105 og 83 med prøving av forskjellige pad`s.. (Kun rubbing)

DSC00354.jpg

Så over til noen speilreflex bilder...

IMG_4121.jpg

IMG_4146.jpg

IMG_4102.jpg

De tre siste er tatt etter vi trodde panseret var ferdig.

Men da lyset ble slukket, og xenonlykta tent, så var det en del hologrammer/Sholler, så må gå over det igjen.

IMG_4142.jpg

IMG_4157.jpg

IMG_4134.jpg

Det vi fikk gjort "ferdig" idag var panser og delvis taket. Da hadde vi holdt på i ca 6 timer tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gikk over panseret noen ganger for å prøve oss frem, for der var det tykkest lakk.. han hadde med seg "my"-måler, eller hva det heter.

vi brukte en forholdsvis myk pute med medium grovt slipemiddel på. så den tok ikke så mye av lakken/klarlakken.

i tillegg så brukte vi DA/exentrisk maskin etterpå. dette er mer effektivt mot sholler og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...