Gå til innhold

Carsoft, noen som har brukt det før? Trenge litt hjelp.

HansV
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ett "kina" Carsoft 6.5 adapter for å lese feilkoder på min 1996 316 Compact. Fikk koblet det opp i går, men det leser nesten ingen av modulene. Det eneste jeg fikk lest når jeg kjørte full sjekk var ABS, Airbag og ZKE/ZVM. I følge lista skulle jeg kunne lese alle modulene.

De modulene jeg fikk lest kom ut med feil. Jeg fikk resatt disse og lest de OK.

MEN, hvorfor får jeg ikke lest de andre modulene?

Fikk også tilsynelatende nullstillt serviceindikatoren, men den kommer fortsatt opp med "oil service" når jeg setter på tenningen.

Live data virker heller ikke.

Skal prøve med ett par andre USB-RS232 adapter, og evt. annen software. Det ligger mye rart rundt på nettet, men jeg fikk med software sammen med adapteret som ser tilsynelatende grei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjernen din chippet? for da kan det gjør slik at du ikke får kontakt med den og med meg var det ingen forskjell fra usb til seriell eller pcmia kort

Jeg har ny programvare fra ESS men har ingen problemer med å få kontakt med hjernen i bilen, men... jeg kom til å tenke på at jeg alltid slår av stereo'en (radio,cd,navi) i bilen når jeg tar diagnose.

Kanskje det er de modulene den ikke får kontakt med!? :oops:

Dumt spørsmål til trådstarter, men du har tenningen i posisjon 2 når du tar diagnose? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke chippet bilen (enda) og er rimelig sikker på at den ikke det fra før heller.

Har installert programmet på nytt. 6.5 med SP1 og alle crackfilene. Har også tre forskjellige USB adapter jeg skal prøve med og tilgang på gammel laptop med 232 port.

Tenninga sto i posisjon 2. Har etterpå sett att noen har klart å kommunisere med noen moduler i posisjon 1 som de ikke har nådd i posisjon to. Tenker jeg prøver alle posisjonene og med bilen på tomgang. Skal også koble til lader i tilfelle spenningen blir litt lav.

Her er en bra tråd om Carsoft på Bimmerforums:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=952429

Har ikke noe orginal stereo/navi e.l.

Hva slags programmvare er det du har, Snurresprett? Nyere versjon av Carsoft? Noe du kunne tenkt deg å dele på? Send gjerne en PM:)

Det ordner seg sikkert, bare greit om jeg kan spare ett par kvelder ute i bilen. Skal poste hvordan det går hvis jeg får det til å virke så andre kan få nytte av det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også versjon 6.5.06.

Nå får jeg lest og resatt feil på ABS, AIRBAG og ZKE/ZVM.

Jeg fikk også resatt serviceindikatoren med denne versjonen av softwarene.

Den eneste modulen jeg ikke får lest som jeg vet at jeg har nå er DME. Denne er vel ECU'en på en bil med bensinmotor? Noen som har en god forklaring på hvorfor akkuratt den ikke virker? Bruker den andre pinner i diagnosepluggen?

Ellers er det sikkert lurt å sette inn orginal PROM hvis du ikke får lest ECUen. Det bør vel ikke ha så mye å si på de andre modulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Carsoft 6,5 fra nettet 8) og kabler fra Kina.

Dette kjører jeg rett i en gammel laptopp med en 9-pins com port til min 2002 modell E46.

Og selv her er det et par moduler jeg ikke får kontakt med...

Bilen din har jo heller ikke alle modulene.. det lar seg bare ikke gjøre å få kontakt med alle, f.eks. er det en for DDE, som er for dieselmotorer. Har du bensin får du selvfølgelig ikke lest av den og vice versa. Det er forøvrig superchip i min, og DME fungerer helt fint.

Men er det noen av dere som vet hva HKL er for noe? Får opp at jeg har error på HKL på 7ern, men Carsoft har jo ingen valg for HKL som enkeltmodul, så jeg får ikke ut noen feilmelding - og jeg får heller ikke slettet det. Får den kun opp når jeg kjører alle moduler, og den henter ikke ut feilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen av dere som vet hva HKL er for noe? Får opp at jeg har error på HKL på 7ern, men Carsoft har jo ingen valg for HKL som enkeltmodul, så jeg får ikke ut noen feilmelding - og jeg får heller ikke slettet det. Får den kun opp når jeg kjører alle moduler, og den henter ikke ut feilene.

Jo. "Airco" (Air Condition)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe her...

Jeg hadde en funksjon som gjorde at når jeg låste bilen med vinduer og/eller takluken åpen, så lukket disse seg automatisk.

Dette går ikke lenger (hadde minus polen av en stund)

Hvordan får jeg aktivert dette med Carsoft 6,5 igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...