HansV Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Nå har jeg prøvd med en gammel PC med serieport. Da fikk jeg også kontakt med DME og EWS! Ser ikke ut som live data virker nå heller, men der er ikke sikkert at ECUen støtter dette. Det er vel neppe flere moduler jeg kan finne. Nå er det bare å få seg ett PCMCIA kort. Pussig at det virker helt fint med USB adapter på noen moduler, men ikke på andre? Sikkert timingen som ikke blir helt bra. Nå gjennstår det bare å finne ut hvorfor bilen går med litt for feit blanding. Den bruker mye bensin og soter en del. Fikk ikke ut noen feilkoder, så ECUen tror at alt er i orden. Jeg får begynne med å bytte luftfilteret, så skal jeg skjekke lambdaen. Andre ting som kan føre til at motoren får for mye bensin uten at det blir feilkoder?
Rayb Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Du har ett menyvalg som heter: Special functions, Coding, Vehicle - coding E46. Den ville jeg ha prøve. Ok, har sett menyen, men kan jeg jeg gjøre noe galt i den menyen? Eller bare å trykke i vei? Andre symptomer på høyt bensinforbruk kan være falsk luft på innsugs-siden av motoren...!? Evt. ja et veldig tett luftfilter...
HansV Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Vet ikke. Se om du finner noe dokumentasjon eller søk litt på nettet. Du kan jo bare gå inn i menyen og se hva slags valg du har. Det kan godt hende det er selvforklarende. Det er vel begrenset hvor mye galt du kan gjøre uansett.
jensemann23 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 jeg prøvde forresten ZKE/ZKW component activation. Satt inni bilen med laptopen. Trykket på "sentral locking secure". Så gikk laptopen tom for strøm- Resultat= jeg måtte krype ut gjennom vinduet. Fikk ikke åpnet faenskapet igjen. Sentrallåset gikk i "secure2, så jeg måtte låse opp med nøkkel fra utsiden for å få opp døra igjen;p
HansV Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Godt gjort:-) Jeg har bare testet at det virker å slå på kupelyset, noe som har mindre konsekvenser hvis det går galt.
tomerikk Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Ha alltid strømforsyning på pc. er man inne på programering av moduler bør det også brukes en god elektronisk lader på bilen. det kan lage mye krøll om strømstyrken blir for lav.
HansV Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Nå har jeg skjekket om jeg har falsk luft. Dusjet hele innsuget og alle slangene rundt omkring med startgass uten noen reaksjon på turtallet, så det er nok ikke der problemet ligger. Skal prøve å bytte luftfilter og lambdasonde for å se om det hjelper. Litt snedig at jeg ikke får noen feilkoder når det opplagt er noe galt med motoren, men feil på lambdaen kan vel gi feil målinger så ECUen tror at alt er i orden? Er det forresten noen som har prøve å lese eller programmeren ECU data med Carsoft? Lesing bør være greit hvis det virker, men programmering høres litt risikabelt ut. Sikkert bedre å bruke en PROM brenner, eller få en ferdig brent PROM. Problemet er bare at jeg er avhengig av å få lest den gamle for å få laget en ny med riktig data på startsperra. Skal skjekke om Carsoft støtter synkronisering av startsperre på min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå