fredrikrb Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538328 Hva mener dere, og noen som vet hva slags effekter de forskjellige motorene i "Belgia-bilene" kommer med? Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde hatt interesse av å spare usle 6 000 kroner i engangsavgift, for lavere effekt. X5 er det nok litt mer aktuelt på kanskje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Hva mener dere, og noen som vet hva slags effekter de forskjellige motorene i "Belgia-bilene" kommer med? Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde hatt interesse av å spare usle 6 000 kroner i engangsavgift, for lavere effekt. En pekepinn på hvilke motorer dette kan gjelde, kan kanskje finnes på www.bmw.be - men det kan tenkes at som i Norge er ikke BMW veldig interesserte i aktiv markedsføring av de motorsvekkede variantene Ellers avgiftstilpassede modeller i og for seg ikke noe nytt - dette går helt tilbake til både E34 518i og E21 315. Dagens 316i er vel en Belgia-modell, som kun selges der, i Norge, og i Hellas. 2.0d motoren er også strupet for land med avgiftsivrige politikere. Hva som kan se ut som små avgiftsbesparelser, er ofte viktige når merkene konkurrerer mot hverandre, og der kundene er fokuserte på pris, og det er om å gjøre å kunne tilby priser som ender på 9999kroner... Kommentarer om ikke ha "interesse av å spare usle 6 000 kroner i engangsavgift" (min utheving), er vel nettopp slike politikere biter seg merke i når de skjønner at de kan skru avgiftsskruen ennå litt hardere rundt avgiftsvillige nordmenn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikrb Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 Den kommentaren min der gjelder bare nedover, og når man mister noe "på kjøpet". ^^ Er jo utrolig at de må gå til sånne skritt, når de allerede tilbyr biler med lavere CO enn andre med lavere effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Og med en chip til omtrent samme prisen som gjennomsnitts reduksjon av bilprisen havner på, så har man full effekt. Og voila... Plutselig så er annenhver mann i gata like kriminell som oss med ettermontert turbo... Forbanna evneveike, men lell så mektige disse rasshøla på tinget. Dritt lei av dette falske imaget dem skaper om og redde verden. Men det "selger" jo.. Klarer ikke og utrykke meg saklig kjenner jeg, så jeg slutter av med og si at vi er verdens beste til og innfinne oss med falske løfter, falske politikere og deres tomsnakk om ditt og datt. DET ER KUN PENGER DEM SKAL HA!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Ja, politikerne kunne hatt godt av å kjenne på kroppen hvor mye de forsurer livene våre. Har flere ganger ment det burde opprettes eget rettsystem der man kan stevne og straffe uredlige og løgnaktige politikere. Mistenker det organet kunne fått mye å gjøre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
milhouse Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538328Hva mener dere, og noen som vet hva slags effekter de forskjellige motorene i "Belgia-bilene" kommer med? Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde hatt interesse av å spare usle 6 000 kroner i engangsavgift, for lavere effekt. X5 er det nok litt mer aktuelt på kanskje. Noen eksempler på dette er de såkalte LE variantene. Dvs limited edition. Pe de første 320d var det 150 hk som LE og 163 som"vanlig". Nå er det 163 som LE og 177 som vanlig. x3 har 163 som LE og 177 som vanlig 118D har 136 som LE og 143 som vanlig. 318d har 136le og 143 vanlig Når man bestiller bil så kan man få "tysk" motor og ikke den som er strupet ned, man må bare betale mer, dvs så mye koster i avgifter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Noen eksempler på dette er de såkalte LE variantene. Dvs limited edition.Pe de første 320d var det 150 hk som LE og 163 som"vanlig". Nå er det 163 som LE og 177 som vanlig. x3 har 163 som LE og 177 som vanlig 118D har 136 som LE og 143 som vanlig. 318d har 136le og 143 vanlig. Ikke overraskende ser det ut til at det er en formell reintroduksjon av LE bilene som ligger bak oppslaget. Les mer her. Interessant å se hvordan mediene går med på å servere oppvarmet mat som ferskvare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 De praktiske endringene er nok ikke så store når man snakker om såpass lite effekttap. De fleste biler brukes kun i lovlige hastigheter, og er BMW litt lure så konfiguerer de litt om på momentskalaen, så blir bare litt av toppdraget lidende (toppdrag man kun trenger i høye hastigheter). Men jeg må ærlig si at skal dem først "kutte" i avgiftene så får de pokker gjøre det på en merkbar måte. Hva er 12 000kr for en X5 kjøper til 700 000kr? Jeg har full forståelse for "noen kr her og noen der", og er ganske så nazi på det selv, men når vi snakker om såpass store summer blir det smålig, mener jeg. Det skal bli moro den dagen avgiftene KUN går på C02 utslipp. Den opplever vi aldri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Forbanna evneveike, men lell så mektige disse rasshøla på tinget.Dritt lei av dette falske imaget dem skaper om og redde verden. Men det "selger" jo.. Klarer ikke og utrykke meg saklig kjenner jeg Nettopp - og slik er det mange som har det. Og på den måten fortsetter avgiftsglade politikere med å slippe unna med å behandle biler som om det er et unødvendig leketøy for rikfolk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Blir gode tider for de som chiper nå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts