///Martin Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Er en slags "gnike" lyd fra den ene bakdemeperen min når jeg kjører på ujevn og humpete veg. Er det bakdemperen som har tatt kvelden eller kan det være noen foringer??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Beste fasit er vel å ha den på bukk og sjekke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turn-in Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Og sjekke nr. 4. Evt. ha litt spray på 3 og 15. http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-33_0532/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen^^ Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 eg fekk samme lyd på min e34 når eg satte på coilover. forsvant når eg tok på vinterhjul pga Eu. når eg bytta hjul igjen så kom det igjen. er sansynligvis gummi som gnikker ja spraye den inn med 556 eller nåke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
verticalescape Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Kan nesten garantere deg at det er fjærbeins lageret, nr 4 på bildet over. Er en svakhet etter min erfaring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 har en kamerat som fikk akkurat samme problem etter bytte av dempere på sin e34. problemet på hans var det at den støv belgen som ligger over demperen var så gammel å sprø, at den lå å gnikket på demperen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan.s Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Hadde akkurat samme feilen når jeg kjøpte min e34. Gnurkelyder fra bakstilling. Viste seg å være, som nevtn, tårnlager. Men nå, 2 år etter, er fanken meg lyden tilbake Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Beste fasit er vel å ha den på bukk og sjekke? Lettere sagt enn gjort når man bor i byen. Men jeg skal prøve å få sjekket det opp i løpert av uka! Takk for tips og råd Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Gammel post.. Men nå har jeg gått lei av denne gnike lyden. Er det mye arbeid å ta av bakdemperen for å sjekke dette?? Helst ved bruk av garasjejekk.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts