Chevelle_68 Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Sitter her å skal til å handle deler med GBL Bildeler. Er her noen som har noen erfaringer med dette firmaet? Er dei til å stole på? Han vil ha forskudbetaling. Har igrunnen alltid vert lit skeptisk på d. Blir det spesielt når eg finner på nette at firmaet vart slått konkurs for ca en måned siden. Noen som kan hjelpe meg med litt info?
ehrnst Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 tja, hva skal man si. jeg venter på noen deler derfra i ca 4 måneder, men de er liksom ikke det letteste delene å få tak i. Er jo flere folk som jobber der også. han ene er medlem her inne også mener jeg at det har blitt slått konkurs vet jeg ingenting om. men det er jo helt vanlig å betale på forskudd også. du gjør jo det i en helt vanlig nettbutikk og som regel, men man bør kunne få faktura også
Chevelle_68 Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 http://dt.no/article/20080924/NYHET/686192693/1466/mrss http://www.hegnar.no/okonomi/article316991.ece Dette var det eg fant.
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 det er jo helt vanlig å betale på forskudd også. du gjør jo det i en helt vanlig nettbutikk og som regel, men man bør kunne få faktura også Forhåndsbetaling med kort over en kryptert internettforbindelse er helt kurant - innbetaling rett inn på en fremmed bankkonto er litt mer usikkert. Er det "Jugern" ? Fra tvserien? Ser sånn ut
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Noen som kan hjelpe meg med litt info? Fra Brønnøysundregistrene: Konkurs - åpningVed EIKER MODUM OG SIGDAL TINGRETT er det åpnet konkurs i boet til: Navn/foretaksnavn: GBL BILDELER AS Adresse: Ringeriksveien 427 3300 HOKKSUND Organisasjonsnummer: 986 545 808 Bransje/stilling: Detaljhandel med deler og utstyr til motorvogner, unntatt motorsykler Konkurs åpnet: 22.09.2008 Saksnr: 08-128087KON-EMSI Krav i boet meldes bostyrer, Adv. Jan R. Mikkelsen, Arbeidergata 35, 3050 MJØNDALEN, E-post jan@adv-mikkelsenopdahl.no innen 27.10.2008. Fristdagen er 28.08.2008 . Første skiftesamling blir holdt 14.10.2008 kl. 10:00 i Eiker, Modum og Sigdal tingrett, rettssal 1, Vestre Nøstegt 59, Hokksund Alle henvendelser om konkursen rettes til bostyrer Adv. Jan R. Mikkelsen. Konkursregisteret 22.09.2008 ehrnst: Var jeg deg ville jeg vurdere et krav mot boet.
EirikL Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Totalt useriøs forretning! Ringte dit med en prisforespørsel på dør til en E36 cab. En uke etterpå ringte han og lurte på hvor han skulle sende fakturaen?! Da hadde tullingen bestilt døra og mente at den måtte jeg jo betale! Truet med å sende kravet til inkassoselskap hvis jeg ikke betalte. Da han fikk høre at samboeren min jobber med inkasso, mumlet han litt og la på uten et ord. Skulle han starte opp igjen etter dette, vil jeg advare mot å handle hos fyren!
Glenn-Andre Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Kjenner litt til Leif aka "jugern" Alt han sier kan man ta med en klype salt. Han har blitt slått konkurs... Flere ganger. men det stopper ikke han. Grunnen til at han har blitt slått konk er pga at han ikke har ryddet opp på den gamle tomta der han holdt på før. Dette har han fått dagsbøter på. Skulle jeg handlet med han ville jeg møtt opp personlig og gitt han penger når jeg hadde hatt delen i handa.
destroyy Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Ville som glenn sier aldri handlet uten å se på delen først Men han skaffer det meste/har det meste av deler, hvertfall til bmw. Samt han er helt sjuk på prisene er ikke mye billig
ehrnst Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 har en følelse av at de har mye rart hvertfall. men kommer ikke dela mine nå i løpet av uka skjer det ting
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Samt han er helt sjuk på prisene er ikke mye billig Ikke så rart hvis han har mange kommunale tvangsbøter å betale. Som det framgår av sitatet lengre opp, er altså fristen for å rette krav til konkursboet 27. oktober.
ehrnst Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=MP38pEUJecM hvordan retter man krav i noe sånt?
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 hvordan retter man krav i noe sånt? Du sender et brev til bobestyreren, der du henviser til innbetalingen din, og at du ikke har fått det du har betalt for, og ber om å få utlegget refundert. (Dette skal også framgå av regnskapene til firmaet som en "feil", i og med at din innbetaling ikke følges av dokumentasjon på du har fått noe tilbake - ergo skylder firmaet deg noe.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå