Reaction Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Hei jeg har en Bmw 520i 24v stv 1992 mod. Problemet er at når jeg starter den så går den fint på 6 men etter hvert så går den over til å gå på 5 sylindere. Noen som har vært borti det samme, eller har noen peiling på hva som kan være årsaken ? Er redd for at jeg må bytte en ventil eller to. Så hadde vært litt fint om noen veit om problemet er lettere å fikse eller i såfall vet feilen : ) Hilsen Remi : D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragge Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Sjekka pluggen på den sylinderen den ikke går på? eller evt pluggledninga?Slitte poler i fordeleren? Kan jo kanskje være noen av disse punkta? Håper du finner ut av dette hvertfall! Kjipern å kjøre "audi" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eksos Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Hvordan veit du at den bare går på 5? Noe forskjell når du drar ut pluggledninga på de forskjellige sylinderenne? Min "gikk bare på 5", der var det innsugspakninga som var elendig på den ene sylinderen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reaction Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Får prøve dette i morgen da, også får dere noe svar i morgen : D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reaction Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Okey, har lest meg litt frem til at det er Elektronisk tenning på den, og det finnes ikke noen slags form for Tennplugger der, så noen andre som i det hele tatt har vært borti dette her ? Trenger hjelp.. : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eksos Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Tror du må lete litt bedre, tennplugger er der, sitter vell på toppen av motoren om jeg ikke tar helt feil? (er ikke M50 ekspert) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Er en coil pr sylinder. Sitter under deksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reaction Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 okey : ) Tusen takk. Det er fint med hjelp, dette er min første bil og har ikke akkurat størst peilig, men det kommer seg : ) har noen av dere hatt det samme problemet liksom ? : p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Kan vel tenkes at det kan være sprekk i topp. Toppen utvider seg i takt med temperatur, dermed tett på kald motor, men begynner å fjuske på sylinder (e) ved varm for da har det utvidet seg og sprekk er dermed åpen så mye at den begynner å fjuske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stiann Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 er 90% sikker på at en coil har ryket. dette er vel et standar problem på disse motorene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reaction Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Takk Takk : D Noen andre som har noen innspill : p Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Ja-overslag eller coil. Problemet med M50 er at pakningen som ligger rundt plugghullet topp/deksel er defekt og lekker olje inn til plugghette/coil. Coil går deretter i stykker etterhvert pga overslag til jord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now