Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Eg tenkte å høre emd Nordnes på Husnes også så får me se kim som har tid :)

Godt å se at den er oppe å går igjen :)

Sånn umiddelbart ser det ut til at du kunne flyttet drevet en tann og fått det litt mer sentrert men ;)

Ja det var fint med en cruise tur igår.

Hadde av å på reima X antall ganger når drevet stod i 0 for å få best utg punkt. men det kunne selvsagt vert endret på siden jeg mått vri så mye, men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause::applause::applause:

Gledelig lesning dette!

Flotte bilder, og gøy at du deler både bilder og litt tekst med oss andre som venter på bilen din i spenning.

Så nå satser jeg på at du er klar til E30Meet....

Blir du også med på kolonnekjøring på torsdag 20.? Blir en normal og rolig tur over fjellet, men skal bli morro for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause::applause::applause:

Gledelig lesning dette!

Flotte bilder, og gøy at du deler både bilder og litt tekst med oss andre som venter på bilen din i spenning.

Så nå satser jeg på at du er klar til E30Meet....

Blir du også med på kolonnekjøring på torsdag 20.? Blir en normal og rolig tur over fjellet, men skal bli morro for det...

Målet er E30Meet ja, ville være trist om ikke det virket til da.

Ang kolonne kjøring så har jeg tatt meg fri Torsdagen. Det går fint å kjøre kolonne, meg og Haraldsen er jo allerede kolonne med bare våre biler.

Eg og han har jo hver sin bil med bil tralle så er det to andre som skal kjøre min IX og hans M3.

Når det er sagt så er jeg litt i tvil om noen andre gidder å følge vårt tempo over haukeli. Det går noe seint med henger :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå for min del dra campingvogn etter E28en, så jeg skal holde et rolig tempo.

Hadde tenkt å foreslå en "reiserute" med etapper som innebærer diverse stopp/pissepauser, og tidspunkt med avreise fra hvert stopp.

Så hvis noen drar litt "på" og fra oss "vogntog på tur", så kan vi møtes ved neste vannhull og kjøre samlet igjen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at Alpinaen holder greitt 80 opp bakkene. stakkars E39'en sliter greitt på 2 gir med nesten 4T total vekt :lol:

Men ser for meg det kan bli en rimelig lang kolonne her fra Haugalandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at Alpinaen holder greitt 80 opp bakkene. stakkars E39'en sliter greitt på 2 gir med nesten 4T total vekt :lol:

Men ser for meg det kan bli en rimelig lang kolonne her fra Haugalandet

Ja, jeg tror nok at E28en bør ha kreftene på plass. ;)

Men som skrevet over (revidert form) så kunne vi gjerne hatt div stopp med avreisetidspunkt, slik at vi kan ta igjen de andre etter de værste bakkene. Og når vi nærmer oss Rudskogen så klarer selv 39en din å holde et moderat tempo vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,

sleit i fjor med at den ble noe vinglete i 80+ men når jeg fikk litt mer vekt på kula lå den veldig fint å stabilt i passelig cruise tempo.

Eg såg du hadde laget side på FB også, ser for meg det enkleste er at feks du setter opp en oversikt om hvor stoppene bør være så kan folk følge det som dem vil.

Eg for min del pleier å stoppe relativt ofte, men er vi x antall biler med hengere osv så krever det jo litt plass der vi evt skal ha pauser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Seljord er for meg en naturlig plass å ha et "hovedstopp".

Jeg er jo på nivå med årets Paradise Hotel-deltakere med tanke på geografi i det Norske land, så jeg ser for meg at det er noen som kan bidra meg med å legge opp en kjørerute og kjøre/stoppe-tider...

Tanken med Facebook-sida er ikke at det er jeg som er "sjefen", det er kun for å samle litt folk slik at vi kanskje kan lage en litt imponerende kolonne over fjellet - og hvis vi hadde kommet samlet inn på campen, så hadde det nok både vært et flott syn der vi kommer + at vi kan gjerne (for de som ønsker det) lage en litt "Haugalands-camp" godt plassert på området...

Vi skal jo lage en god stemning denne helga!! Og hvem kan jo ikke lage bedre god BMW-stemning enn Haugalendinger?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut nå ;)

Får kjøre omkamp med gamle m20b23'n din om jeg får eugodkjent bilen før e30meet.

Du vinner nok pga 2x turbo og større motor menne hehe :P

Er en viss fare for den drar hakket bedre (om den tåler en tur i benken)

Men en ting skal eg si, den motoren du har nå, når jeg hadde den så vil jeg si den gikk meget bra for en 2.3 å vær.

Husker når jeg henta bilen så gikk den på 1bar med std topp og den var bra fres i greiene den gang.

Det som eg tror stopper effekten din nå er nok det som sitter mellom Turbo og innsug :)

Morro blir det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...