Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Tja disse stakkars gamle motorene pleier jo å få smake både en og to bar på sine eldre dager.

Min ble jo effekt målt på 0.8 også, og vi skal på samme rulle om en uke så det skal bli artig å se om det er noe fart i Big Blokka di Ivar :D

Det gleder jeg meg til, blir spennende å se hvor mye den gamle høvelbenken egentlig gir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå får eg litt å sammenligne etterpå. har vert 2 ganger i dynapack med denne motoren, 1 gang på rulla på husnes så får vi se hva E30meet rulla sier :)

Han som bremsa bruker jo både rulle og dynapack og påstod at på 400whp pleide rullen å vise ca 10hk mindre. lite betyr det egentlig, men morro å sammenligne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400whp ved 1 bar er jo meget bra tall! Eg bremsa jo min 465whp på 1.8, da med ein kam som ikkje har blitt justert...

Ja eg må sei eg syns det er bra tall mtp lav komp og bf95.

Me justerte heller ikkje no kam i benk, men det viser seg egentlig at topp effekten får man "uansett" hvordan kammen er justert, det er bare kjørbarhet og hvor henne i registeret topp effekten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400whp ved 1 bar er jo meget bra tall! Eg bremsa jo min 465whp på 1.8, da med ein kam som ikkje har blitt justert...

Ja eg må sei eg syns det er bra tall mtp lav komp og bf95.

Me justerte heller ikkje no kam i benk, men det viser seg egentlig at topp effekten får man "uansett" hvordan kammen er justert, det er bare kjørbarhet og hvor henne i registeret topp effekten kommer.

Ok, da forstår eg litt meir :)

Eg er ganske sikker på att min bremse meir effekt i år på samme trykk da overhalinga gjorde susen, tettere motor iaffall!

Utanom det så lure eg på om du har tenkt å bytte til singelturbo etterkvart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja eg har på ein måte lyst på Singel, men eg sliter med å demontere twin turbo kitet å bare la det støve!

Har brukt masse penger på å få det til å virke, både emd tilpassing og x antall runder i benk.

Vis noen melder interesse for turbo kit med IC og trykkrør så kansje :)

Slik det er nå er det kjørbart og fint for gate og sikkert drifting å slikt også for den er rimelig sterk tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold felgteknikk har hatt Oz felgen min liggende i 14dager før di begynte på felgen så det blir nok Rs hjul på denne på E30Meet i år også :?

om den er ferdig før treffet så er det vell bare å kjøre å hente den når man er i østfold alikevell

ekke feil med rs heller da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før avreise til E30mmet og kan vel ikke akkurat si jeg føler meg klar.

Men bilen virker greitt sålangt etter bremsing.

Følgende har blitt gjort siste dagene.

1:rask vask og voksing

2: nytt hjul lager bak

3: Gått over alle bolter under (fant mye halv løst :evil: montert nord-lock på diff osv)

4: drenert all bremsevæske og fyllt race væske fra Castrol.

5: skiftet til "race" klosser forran og har aaalt for gode bremser forran, må enten på med noe bedre bak eller sette tilbake std wilwood for å få rett balanse

6:montert stålomspunnede slanger bak til caliper.

7: demontert mottrykksmåler

fikk aldri tilbake oz felgen fra retting så det blir samme kjedelige hjula iår også, viss eg gidder skru av banehjula :lol:

Sliter fortsatt med vibrasjon under bremsing av og til.. er tom for ide'er så det får være slik det er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille dekk til OZ felgene, men er litt i tvil hva jeg skal handle denne gangen.

Bak tenkte jeg å ha 225 35 17, men så ser jeg at prismessig kan jeg få 215 40 Federal RSR og det er gateslicks som sitter mye bedre. Jeg vet det er idiotisk å kjøre strekk og gateslicks men det frister å ha litt feste rett frem!

så 215 40 på 10" føler gateslicks er passelig breie kontra dimesnjon, noen som har erfaring å dele?

Forran tenker jeg 205 eller 195 40 17 på 8.5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...