Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Dammit!

Hva gjør du nå da?

Tar du turen til meg på onsdag, med denne? Har du en god plan?

Eg har egentlig ingen god plan, planen er å bare kjøre slik den er. skaden er jo der uansett, kan ikke se noen fare med det annet en at det ikke føles særlig bra.. kammen ser jo ut som en typis Ford OHC kam med 200000km

det er garantert vippene... skaff deg hd vippene fra ppf i stede. di holder og sliter ikke ut kammen.

eg sjekket med ppf at disse viippene skulle være ok, men nye vipper må jeg ha ja.

Litt i tvil hva jeg skal gjøre

1: kjøre slik det er i år, siden motor uansett skal ut til høsten

2: Kjøpe en z58 kam og nye vipper å skifte mens topp er i bil (dritt jobb)

3: Montere VS motor kammen jeg har liggende og kjøpe nye vipper og på dra på nye breme tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt klart ikke bra.. Er jo en effektiv dreiebenk dette her :x Med slik sponfraskillende arbeid så klarer den vel et par tusen kilometer til før kammen er rund :lol:

Det bør nok bli alternativ 2 eller 3 ja.. bare i tvil hva jeg skal gjøre, for eg vil jo ha motoren i orden så den kan piskes skikkelig med god samvittighet i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må bli det, driver å sjekker litt.

Må legge til att eg synst dette var skikkeleg leit å sjå, iallefall i forhold til jobben du har lagt i denne bilen...Det fine med motorer er att det går som regel an å ordne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt av meg å ikkje sjekke slikt leeenge før. Men bilen virka liksom greit i fjor, så i år har eg vært lat samtidig så jeg har styrt med andre biler og junior kom til verden osv osv.

Såg for meg en sesong med bare litt dill dall forbedringen og shining men den planen forsvant brått igår ja :roll:

Når eg ser tilstanden på kammen så får det meg til å tenke kor mange HK som allerede var forsvunnet når den var i benken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting som er kjent her

Z58 kammen (som eegentlig er unødvendig i min motor) må ha steg 3 fjærer, og det har jeg.

di første Nuke vippene var det feil på og spiste kammer, siste parti skulle være OK, men det er over 5 år siden PPf sluttet å selge disse. Det er fortsatt folk som kjører med disse kammene og vippene og ikke har problemer. Siden jeg kjøpte en brukt motor pakke med nye vipper i eske var det jo gambling ifra min side å kjøre med dem.

Så jeg holder en stor knapp på vippene. Det samme gjorde forøvrig PPF når jeg sendte et bilde til dem

Eg kjøpte slike vipper fra KM, de kan være et rimelig alternativ til disse svindyre ppf vippene?

Eg har og ein orginal 325 kam du kan få gratis om du vil slipe om :)

Takk for tilbudet, er ikke så lenge siden jeg kasta en selv, men jeg må ha lik kam, eller bremse på nytt. org kam blir det uansett ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...