Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se der ja, nå skjer det vel no når du trør inn gassen;)

Som nevnt tidligere så dalen effekten din mye, hadde han som mappet noe forslag om hvorfor?

Jeg har nesten lik kurve, bare med noe høyere effekt. Da fant vi ut at effekten dalet pga mye mot trykk i eksos hus på turbo og selve eksosen.

Har du mulighet til å sende meg mappet ditt så får jeg sammenlignet tenningen? Kan sende deg mitt mapp om du er intressert.

Skrevet
Ser effekten din faller mye etter 5200 rpm. Hvordan oppleves effekten oppover i registeret? Hvor mye turtall drar du? original kam? små dyser?

dysene er mer en store nok, mye å gå på der. turtall sperr på 6000.

orginal kam ja, er det som begrenser alt. sko hatt i en enem kam så hadde kurva og effekten blitt mye bedre.

har ikke fått kjørt bilen så mye etter bremsing. det føles jo noe kort i di første girene, men morro er det :wink:

Hadde nok hjulpet mye med kam ja. Jeg har enem kam i min m10, og den har toppeffekt på 6600 rpm.

Hvorfor har du sperra så lavt? drar jo fint til 6500 originalt. (En m10 jeg hadde tidligere som var helt original inni dro fint til 7000 rpm på 1,3 bar. 9,5:1 i komp og original kam)

Skrevet
Ser effekten din faller mye etter 5200 rpm. Hvordan oppleves effekten oppover i registeret? Hvor mye turtall drar du? original kam? små dyser?

orginal kam ja, er det som begrenser alt. sko hatt i en enem kam så hadde kurva og effekten blitt mye bedre.

har ikke fått kjørt bilen så mye etter bremsing. det føles jo noe kort i di første girene, men morro er det :wink:

Hadde nok hjulpet mye med kam ja. Jeg har enem kam i min m10, og den har toppeffekt på 6600 rpm.

Hvorfor har du sperra så lavt? drar jo fint til 6500 originalt. (En m10 jeg hadde tidligere som var helt original inni dro fint til 7000 rpm på 1,3 bar. 9,5:1 i komp og original kam)

så lenge det ikke er effekt der oppe ser jeg ikke vitsen med å dra den dit heller, mulig den står på 6500, ble faktisk i tvil nå. har planer om å bygge ny motor, derfor vil jeg heller kjøre safe i sommer og ha glede av det, enn å knekke på vippe armer osv bare for noen få hk til.. blir ikke å bytte kam i denne motoren tror jeg. 1.3 i trykk og ny kam så hadde den passert 350 whp ganske greitt med drag helt ut.

men den er kjekk slik den er nå også :wink:

Skrevet
Se der ja, nå skjer det vel no når du trør inn gassen;)

Som nevnt tidligere så dalen effekten din mye, hadde han som mappet noe forslag om hvorfor?

Jeg har nesten lik kurve, bare med noe høyere effekt. Da fant vi ut at effekten dalet pga mye mot trykk i eksos hus på turbo og selve eksosen.

Har du mulighet til å sende meg mappet ditt så får jeg sammenlignet tenningen? Kan sende deg mitt mapp om du er intressert.

så ikke du hadde svart over her..

det er nok bare kammen som gjør det. det er vertfall ikke mot trykk, den gav jo 14hk mer som sug en med forrige oppsett og det sier jo litt om restriktoren den har vert. han sa ikke stort mer enn at det fungerte mye bedre enn forrige gang jeg var der. må jo ikke glemme, at alt er orginalt foruten komp! har ikke vert slipt eller portet noen sted.

hadde omslipt kam fra vs motor i den gammle min og den var Mye råere på turtall, slo knall hardt mot sperra!

har 3" dp og 2.5" resten emd en potte bak.slik blir det i år. må få orden på understell og lære meg å kjøre bil heller.

vi kan bytte map ja. ang tenning kjørte vi med dobble bankesenorerer, hadde ikke bank en eneste gang.

Skrevet
Grattis med goe tall=) for og svare på frågan om m5 eller m20 turbo er gøyest så kommer M5 langt ned på lista. finnes ikke morro i forhold. hehe.

Se om jeg får solgt m5'n snart. men ikke lett i disse dager,samt at der er litt jobb på bilen.

Da skal ny e30 i hus tvert!.

okei. har kun testet e39 m5 jeg. det sparket jo rimelig greitt. samtidig som komfort nivået var hakket over e30'en :lol:

Skrevet

ang effekten, tittet litt på ladetrykk kurven min nå. etter rundt 4900 faller ladetrykket mitt litt, faktisk ned til rett under 1bar, så noe av effekten forsvinner nok der, har ikke koblet sprutet til boost controllen ennå så mulig det blir bedre når jeg gjør det.

Skrevet
lest hele tråden nå, artig hehe men skal du gjøre noe med den fargen ?? :wink:

bilen går like gått for det om ingen liker fargen :D jeg har blitt vant med den

men den dagen jeg kommer over noen som pusser ned, lakkerer bilen i ny farge utv+innv og klarer å strekke bak skjermene over bbs rs hjula jeg har i garasjen til en fornuftig pris så bytter jeg gladlig farge :wink:

jeg kjører gladlig med reklame en stund jeg :wink:

Skrevet

så lenge det ikke er effekt der oppe ser jeg ikke vitsen med å dra den dit heller, mulig den står på 6500, ble faktisk i tvil nå. har planer om å bygge ny motor, derfor vil jeg heller kjøre safe i sommer og ha glede av det, enn å knekke på vippe armer osv bare for noen få hk til.. blir ikke å bytte kam i denne motoren tror jeg. 1.3 i trykk og ny kam så hadde den passert 350 whp ganske greitt med drag helt ut.

Ja, det er ikke noen tvil om at den går BRA nå heller:-) Jeg ser ikke helt vitsen med å ha alt for mye effekt i e30 heller jeg da, så jeg tok ut 325 motoren og erstatta den med m10 turbo. Bedre vektfordeling og passe effekt!

Skrevet

Ja, det er ikke noen tvil om at den går BRA nå heller:-) Jeg ser ikke helt vitsen med å ha alt for mye effekt i e30 heller jeg da, så jeg tok ut 325 motoren og erstatta den med m10 turbo. Bedre vektfordeling og passe effekt!

nei som sagt må jeg lære meg å kjøre først og fremst! har ikke vært på bane ennå en gang.

m10/s14 med fornuftig trykk er selvsagt noe av det bedre man kan ha. finnes mange biler som kjører fra e30 turbo på små baner, langstrekkene er slutt før vi med turbo har rukket å bygge trykk i 3 gir osv :wink:

uansett en herlig følelse å vite at ting er mappet og justert, og at jeg med glede kan rulle inn i tekniske kontroller og slikt tull. :lol:

du som har en svart 325 på bmwccn som du har lagt ut bilde av for en stund siden? mener det var en som bygget m10 turbo i 325 der?

hva yter m10en?

Skrevet
ka størelse d va på den turboen din?:) ar?

tar det ikke igjen, 84 eksos og 50 om jeg ikke husker feil, inn og ut mener jeg var 55 og 60mm. er en billig kimmit sak, god for 500hk

Skrevet
ka størelse d va på den turboen din?:) ar?

tar det ikke igjen, 84 eksos og 50 om jeg ikke husker feil, inn og ut mener jeg var 55 og 60mm. er en billig kimmit sak, god for 500hk

Fin den turboen :)

Skrevet

nei som sagt må jeg lære meg å kjøre først og fremst! har ikke vært på bane ennå en gang.

m10/s14 med fornuftig trykk er selvsagt noe av det bedre man kan ha. finnes mange biler som kjører fra e30 turbo på små baner, langstrekkene er slutt før vi med turbo har rukket å bygge trykk i 3 gir osv :wink:

uansett en herlig følelse å vite at ting er mappet og justert, og at jeg med glede kan rulle inn i tekniske kontroller og slikt tull. :lol:

du som har en svart 325 på bmwccn som du har lagt ut bilde av for en stund siden? mener det var en som bygget m10 turbo i 325 der?

hva yter m10en?

Ja, det stemmer godt det. Den yter 330hk. Har m3 3,2 bremser på alle hjul. Motoren er flyttet ca 87mm bakover, så intercooler/radiator og el vifte står i motorrommet! Jeg har prøvd å få alt til å se mest mulig originalt ut, bling bling er ikke min stil:-) Den skal også godkjennes etterhvert.

l7n3s9s7q81zzbfr7hrd.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...