Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

se der ja! bare male coilene dine.. liker å ha alt i blankt og svart jeg og.. har bare blitt litt blandet nå med nye oppsettet når man tar det man har.

330 på hjul? m10 er ikke å spøke med dem.

liker motorplasseringen.. skal se om jeg finner et bilde av rallycrossbilen jeg er litt med rundt om på treff, der sitter motoren et stykke lengre bak :wink:

den spyler tanken din? hva er den fra? har du nivå føler i den også? sliter litt med plass til tank der jeg med wg og torpedo deksel der

Skrevet

skulle nok hatt sorte coiler og kabler ja, hadde vært finest det! Men da jeg kjøpte dem så var det bare røde å få tak i. Syns jeg har sett noen sorte nå i ettertid.

Spylertanken tror jeg er fra en eller annen japsebil, jeg er stadig på jakt etter deler i biler som skal hugges:-) Har en annen liten tank også, som har sitti bak i en golf. Men ett hett tips til deg er spylertank fra biltema: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89323 Man mangler såklart nivåføler, men jeg kjører kun bilen om sommeren, og da går det ikke så mye væske.

Hvordan funker bilen ellers da, fått kjørt mye?

Skrevet

Sikkert latterlig dumt spørsmål.. men "mappet som sugemotor"... "restriksjonene som var der.."

Hvordan gjorde dere egentlig det?

Altså bremset/ mappet som sugemotor men LIKEVEL med nok koblet sammen til å kunne sjekke restriksjonene..?

Skrevet
Sikkert latterlig dumt spørsmål.. men "mappet som sugemotor"... "restriksjonene som var der.."

Hvordan gjorde dere egentlig det?

Altså bremset/ mappet som sugemotor men LIKEVEL med nok koblet sammen til å kunne sjekke restriksjonene..?

Kan vel fjærne fjæra i wg, eksosen går jo letteste vei. Litt vil nok gå gjennom turbo uansett.

Skrevet
skulle nok hatt sorte coiler og kabler ja, hadde vært finest det! Men da jeg kjøpte dem så var det bare røde å få tak i. Syns jeg har sett noen sorte nå i ettertid.

Spylertanken tror jeg er fra en eller annen japsebil, jeg er stadig på jakt etter deler i biler som skal hugges:-) Har en annen liten tank også, som har sitti bak i en golf. Men ett hett tips til deg er spylertank fra biltema: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89323 Man mangler såklart nivåføler, men jeg kjører kun bilen om sommeren, og da går det ikke så mye væske.

Hvordan funker bilen ellers da, fått kjørt mye?

okei, er litt sta på at jeg vil ha orginal føleren vis jeg først skal ha tank :) men klarer meg fint uten og faktisk.

har meg noen små turer hver kveld nesten :) er morro det, går fint, har kun hatt en feil og det var en olje lekk på en fitting som satt med loctite 542 ( idiot tabbe men alt må prøves) kjører uten oljekjøler nå mens jeg venter på adapter :wink:

drar greitt syns jeg, får ikke så mye ladetrykk i 1&2 gir pga litt vel stor turbo men på 3 4 og 5 drar det fint :D

eneste som irriterer meg nå er at den er dårlig å kjøre pga 9x16" forran, og for mye slitte foringer rundt om generelt. får ha en skikkelig oppgang på det i sommer.

Skrevet

napper bare av trykkrøret rett forran spjeldet.. da suger den jo selv. er ikke værre enn det :wink: har jo ikke lmm og alt det vaset.

forrige gang hadde jeg 110 på hjul. med uendret motor, men ny eksosmanifoil og turbo hadde jeg 124 på hjul som sug, noe som jeg vil si er bra på en dønn "orginal" b25 som er komp senket.

virker som han mapper den 100% som sug først, så med økende ladetrykk etterpå.

Skrevet
napper bare av trykkrøret rett forran spjeldet.. da suger den jo selv. er ikke værre enn det :wink: har jo ikke lmm og alt det vaset.

forrige gang hadde jeg 110 på hjul. med uendret motor, men ny eksosmanifoil og turbo hadde jeg 124 på hjul som sug, noe som jeg vil si er bra på en dønn "orginal" b25 som er komp senket.

Oi, var det Håland som gjorde dette? Uten motstand på kompressor kan turboen gå alt for fort.. Men han vet nok hva han gjør.

Det med at han mapper på sug/rolig belastning først syns jeg er greit, vet flere som begynner med full gass på lavt trykk og fortsetter å øke trykket og tar resten senere.

Skrevet

Oi, var det Håland som gjorde dette? Uten motstand på kompressor kan turboen gå alt for fort.. Men han vet nok hva han gjør.

Det med at han mapper på sug/rolig belastning først syns jeg er greit, vet flere som begynner med full gass på lavt trykk og fortsetter å øke trykket og tar resten senere.

jepp, gjorde slik begge gangene, kan ikke tenke meg den tar skade av det. ikke hørte jeg noen spesiell forskjell på turtall på den heller, den blåste nå bare litt i fri luft der. så får man sett at turboen ikke slipper gjennom olje også :lol:. uansett er det en rimelig kimmit turbo.

føler det blir gjort riktig der ja, var med og tok en fin justering på vei også for å få vekk litt lugging som var på rundt 2000 ved cruising. vanskelig å få tatt det på dynapack'en vistnok.

Skrevet

Trodde ikke det var bra for turboen å jobbe uten "mottrykk". Jeg ville fjerna hele turboen om jeg skulle bremset som sugemotor. Kunne heller laget en 90gr bøy med samme flenser som turboen, slik at hele eksosanlegget er riktig. Man taper sikkert noe effekt på å ha turboen som en restriktor. Men det gir jo en pekepinn.

Oljekjøleradapteret og slangene skal ha ankommet postkontoret ditt på onsdag, har du hentet det?

Skrevet
Trodde ikke det var bra for turboen å jobbe uten "mottrykk". Jeg ville fjerna hele turboen om jeg skulle bremset som sugemotor. Kunne heller laget en 90gr bøy med samme flenser som turboen, slik at hele eksosanlegget er riktig. Man taper sikkert noe effekt på å ha turboen som en restriktor. Men det gir jo en pekepinn.

Oljekjøleradapteret og slangene skal ha ankommet postkontoret ditt på onsdag, har du hentet det?

hadde turboen blåst vilt hadde jeg nok hørt det, uansett koster det mer å stå der å skru for 900kr timen enn å havarere en kimmit turbo til et par tusen lapper :wink: bilen funker, og det gjør vifta også. ingen olje lekk eller slark. nok om det.

var ikke kommet lapp i postkassa, men har vert borte i helgen så får sjekke i morgen

Skrevet

Det vil bli feil slik du forklarer det, uten turboen blir det mere "flow", selv om den er på samme sted på mappet. Når du da får på turboen igjen blir det mindre flow og mappet vil bli feil.

Skrevet

jepp, gjorde slik begge gangene, kan ikke tenke meg den tar skade av det. ikke hørte jeg noen spesiell forskjell på turtall på den heller, den blåste nå bare litt i fri luft der. så får man sett at turboen ikke slipper gjennom olje også :lol:. uansett er det en rimelig kimmit turbo.

føler det blir gjort riktig der ja, var med og tok en fin justering på vei også for å få vekk litt lugging som var på rundt 2000 ved cruising. vanskelig å få tatt det på dynapack'en vistnok.

Ja det med dynapack og lav motstand fungerer visst ikke helt 100%.

Håland høres ut som en skikkelig proff som vet å ta seg tid til å gjøre ting skikkelig værtfall :!: Virker som det er mange som slurver..

Hva bruker din på langkjøring, får den under litern på mila? Og hva ligger A/F på ved cruising/lav belastning?

Skrevet

skjønner ikke helt pirkingen med bremsingen uten ladetrykk, alt ble jo etterpå korrigert med trykkrør montert.

er fornøyd med Håland jeg vertfall, i følge han selv har han vertfall ikke havarert noe i benk ennå :) er jo rimelig trygg når han bruker 2 bankesensorer og ikke fremsprovoserer banken heller. jeg gav jo og uttrykk for at den ikke skulle "tynes" på hverken tenning eller bensin. derfor får den også rikeslig på full last.

har ennå ikke hatt den på langtur, heller ikke klart å la være å gi den fullt..men vil tro den vil ha rundt en liter på mila.

den ligger på rundt 13 14 ved cruising i 80 feks. m20 virker til å begynne å gå ujevnt går man høyere på lambda

Skrevet

Det var ikke ironisk ment hviss det er det du tror? Hadde jeg hatt muligheten til å dratt til Håland for å bremse hadde jeg gjordt det tverdt. Men er nok allt for langt unna desverre..

Hvordan festet han bankesensorene?

Min m20 er også ekkel over ca 14 A/F, men kun på noen turtall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...