Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snakket du med åge ang rusta eller?

nei eg må ta å ringe han over helgå, går her på 12-13t natt i min egen verden så då sove eg når vanlige folk er å jobb:P mn de skjer litt i uka då skal eg på dele handel og sjekke opp litt :D

Skrevet
behold fargen;) rå bil, gjør noe med eksosen? endepotte tenkte jeg på.

det som sto på var simons og det får jeg kreft av :evil: det er heldigvis solgt med motoren, blir 2x2.5 i rustfritt nå, får se hvilken stuss det blir.

Skrevet

da har nok engang bil innteressen klart å overvinne fornuften med god margin. :lol:

ettersom statens vegvesen svarte ja på en slik :0wemekrs6a7yb8w646su.jpg

bestemte jeg meg for å gå igang. For dem som ikke gidder å lese hele tråden så solgte jeg min m20b25 turbo med 308whp sammen med gir,clutch, sprut, ic osv. plug'n'play til ny eier. Det betyr at jeg har kjøpt meg masse vinter arbeid, ettersom det fantes en del deler liggene på lur med fare for å bli museums gjenstander før det skjedde noe var det best å få delene i hus :wink:

bilen skal i vinter bygges opp, den må rust sveises rundt om, får nye skjermer og frontplate bla. er på jakt etter rustfrie dører om jeg får råd å bygge opp RS hjulene mine kommer di på, den skal hel-lakkeres i ubestemt farge. Tenkte å gi den en litt mer synlig IC, bortsett fra det blir den slik den er idag.

Motor blir nå en helsmidd M20 med 2 oppgraderte/kulelagrede garret gt2560r. Ny blokk med nye staker, rammelager støtte, smidde JE stempler. boring blir akkuratt passe, og er temmelig lik slag :wink: toppen er massert etter kunstens regler, vippearmer fra nuke, og z58 kam. Jeg har en fin tilpassingsjobb forran meg med nye DP fra begge turboene ettersom WG'ene får egne utløp som skal flettes inn lengre nede på DP, jeg skal også lage nye olje returer.

t6h7gz13shaq5bmx71ou.jpg

sprut blir VI-PEC og tenning er litt uklart enn så lenge.

drivverk blir ZF tds kasse med 618 og sinter mest trolig, e28 535 diff med fjørstål akslinger

sprell ny ZF E36m3 3l tannstang er innkjøpt for kortere og kontant styring.

hc77akemxn3l4knjtadp.jpg

utenom dette skal foringer byttes, bærearmer forsterkes, justerbare camber bak ordnes, så arbeidsledig blir jeg ikke i vinter.

i tilleg har jeg handlet sorte hella lykter, carbon speil og et luft inntak i karbon som skal tilpasses di orginale lyktene

975dpt320h75v2yrgkpv.jpg

på ønskelisten står nytt stabstag kit høyt, og nye stoler, evt en sportstol i rett mønster

når vi ser på dette bildet ser jeg at jeg er jo snart klar, det er jo BARE til å montere det

tbqi5wn1xnt94gvyaw60.jpg

Skrevet
Ser bra ut!

Men hvordan skal du få det godkjent fra laboratorium ?

det er bare deres måte å skrive ting på:) jeg har skriftlig på mail hva han legger i ordvalgene. er ikke så ille som det høres ut til :wink:

Skrevet
da har nok engang bil innteressen klart å overvinne fornuften med god margin. :lol:

Godt at det finnes flere som ikke tar til vett :lol:

haha. fant vel ut at det bare må gjøres nå eller aldri :twisted:

Skrevet

Godt at det finnes flere som ikke tar til vett :lol:

haha. fant vel ut at det bare må gjøres nå eller aldri :twisted:

Fin filosofi det ;)

Begynt å bygge bunndel nå da eller er det borring og bestilling av deler som gjenstår før dette?

Har en ønskedrøm om at et firma en eller annen plass plutselig får en lys ide og begynner å fabrikere tuning-deler til M70 motoren slik at eg slipper å lage alt sjøl,og dermed kan bli ferdig før minstepensjonen kommer i posten hehe... [-o<

Skrevet

har alle deler, mulig jeg må finne en annen blokk bare.

maskinering og balansering av blokk setter jeg bort.

du har ikkje valgt de letteste å bygge på nei :wink: men kult blir de

har kun testa v12 i e38 og det drog fint org også:)

Skrevet
Se der ja - hørte noe rykter om at du skulle storhandle av SR. Bra at disse greiene endelig blir satt i drift!

ja har vert planlagt en stund, men så stoppet det litt opp av div årsaker. men nå er det igang:)

idag fikk jeg bekreftet at et karosseri verksted hadde tid så nå må platebiter bestilles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...