e30 tic Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 har ikke hatt mot til å skrive noe i denne tråden for tida, bor på jobb om dagene, med lange nattskift blir det ikke gjort noe i garasjen dessverre Så om noen uker kommer det en liten oppdatering når jeg går på avspassering før før sommeren kommer for fullt. Det har blitt handlet inn noen små deler og litt småting har blitt klargjort osv og det er det eneste desverre. Det eneste positive er at ejg kansje nå får finansiert lakkering og den biten
leif harald Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Ja hva venter du på, bare å levere den til lakk å få en ca pris da så betaler du vel når den er ferdig å da har du vel fåt lønn Håper du klarer å få den ferdig iløpe av sommeren. har vel mye igjen?
e30 tic Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 ja men eg kan ikkje levere den te lakk før alt er tilpassa.. han på karmøy burde jo kunne gi ein pris uten å se på den ennå ein gong. e på 5 uka med nattskift nå så det nærme seg slutten. har mye igjen ja. Men ja det hadde vert genialt å fått den lakkert mens eg jobba, men den e liksom ikkje heilt klar for det ennå
leif harald Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 ja men eg kan ikkje levere den te lakk før alt er tilpassa.. han på karmøy burde jo kunne gi ein pris uten å se på den ennå ein gong.e på 5 uka med nattskift nå så det nærme seg slutten. har mye igjen ja. Men ja det hadde vert genialt å fått den lakkert mens eg jobba, men den e liksom ikkje heilt klar for det ennå aa okda Men lakking går fort det når de først begynner, men kan aldri stole på en lakerer når han sier en dato Å ja han burde kunna gi ein pris uten å se på an. Blir ikke gjort mye med den hauen min heller nå gitt, får ta det i vinter heller
e30 tic Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 ja før høre kim som har tid i sommer, har du fri nå? Må få levert litt deler til pulverlakk ein dag
leif harald Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 ja før høre kim som har tid i sommer,har du fri nå? Må få levert litt deler til pulverlakk ein dag Har fri nå snart ja, sitte hr å vente på helikoptere så komme om ein time
e30 tic Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Tid for en liten oppdatering igjen. Når har jeg endelig gått på avspassering noen uker etter å ha jobbet 12t skift siden 22april kun avbrutt av en helg på rallycross. Håper biljobbelysten kommer sigende etterhvert som eg kommer meg i dagskift modus. Litt små ting har eg fått gjort; Her er et bilde av RS'ene før lakkering, og et bilde etter, som jeg fikk av lakkeren idag. Jeg la MYE arbeid i å få ønsket finish før lakk. nye ytterbaner,lave muttere,ventiler og deksler er på vei ifra tyskland via håkon(parts n retards) Har også fått tatt nøyaktig cc måling av både topp og blokk og regnet ut kompforhold sammen med pyramideringene. Siden jeg skal ha trykkrør i rustfritt og ikke alu måtte jeg få lagd ny flens til dumpventilen så eg slipper en stygg overgang med silikonslange. Har tilpasset m50 tps på org spjeld som skal portes opp. har også fått i hus div små dingser som skal gjøre monteringen litt enklere, sveisemuttere for luft temp og lambda bla. Fikk også lagd meg en ny girkule (design tatt utav hodet etter jeg fant et girkule emblem når jeg røsket ut setene) Har også kjøpt meg 328 mellomaksling som binder sammen e28 diffen og zf kassa. Eller skal eg montere motor nå i uka, kontrollere ventilklaring til stempel og starte tilpassing i bil.
e30 tic Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Skrevet Juni 8, 2010 når ann e klar sånn ca.. idag var bilen ute i sola for første gang på lenge, orka ikkje begynne å jobba i skitten garasje så idag var det rydding og vaksing som gjaldt.
e30 tic Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 idag ble det også gjort litt innimellom båtførerkurs, hagemøbel handling og anna tull som stopper meg i bil arbeid (som is og jordbærspising som hører med i varmen) etter vinterens understell jobbing med sveising å dritt såg garasjen ikkje ut... slik ser den ut nå; klar til montering og tilpassningsarbeid. litt mer fremdriftsretta hjulvinkler bak nå i motsetning til før. Ble litt ivrig i kveldinga, fekk testa alu tig for første gang i mitt liv, var ikke klar over at det måtte så sykt mye strøm til
e30 tic Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Skrevet Juni 12, 2010 Der er ikke alltid like lett å se hva som er gjort før man sammenligner noe med orginalen, kikket en del på toppen før montering:) Dette er en IKKE LIKER situsjon under drift Så nå har toppen vert av og på for å sjekke at pyramide ringene skar seg inn slik di skal, kammen justert inn og ventilklaring sjekket og det var det heldigvis nok av. ble en del tilpassing på både bunnpanne og oljepumpe for at det skulle passe sammen med rammelagerstøtten og boltene. herlig å ha fri og montere nye deler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå