Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ville ikke plassert MSD coil`n der, men nå er det borret hull...

Er vel hull fra før av der i den forsterkningen, er det ikke det da?

Ser nå at det kanskje er det. Men det ikke hull der på mine...

Skrevet
Rått prosjekt! har ikke lest igjennom hele, men hvor mye whp er planlagt? :P

Kravet mitt blir bare mindre og mindre for hvert år den ikke blir klar. :lol:

Turboene er ganske små og tåler ikke noe særlig med trykk men 400 whp bør komme ganske greit. (målet tidligere i tråden var nok på en del mer)

Skrevet
Ville ikke plassert MSD coil`n der, men nå er det borret hull...

Er vel hull fra før av der i den forsterkningen, er det ikke det da?

Ser nå at det kanskje er det. Men det ikke hull der på mine...

Er slike hull på mine, meine det var orginale deler også.

Men eg skal ærlig innrømme at det er ting som kunne vært plassert bedre og annerledes. Men nå ble det slik når eg bruker orginale pluggledninger

Skrevet

Ja da var det nytt år,året ble startet med noen timer i garasjen idag også. Har fått lagt opp slange og rør til m3 ekspansjonstanken.

Har også fått en plan på hvordan vannkjølingen til turboene skal være. Det blir mye slanger og rot ut av det men det må til

Skrevet
M3 tanken var den "bolt on" med tanke på fester? Eller må det lages til noe? Lurer litt på å flytte min også når s50n en gang kommer nedi ;).

Nei den er ikke det desverre, M3 har egne braketter som den står på. Burde selvsagt ha sveist slikt klart FØR lakk jeg også, men det ble ikke gjort så da brukte jeg feste til Minus kabelen som før var til batteriet og lagde til et annet feste også så tanken står der den skal men er ikke festet på orginalt vis nei :wink:

Skrevet

idag fikk jeg gjort ferdig alle kjøle slangene til turboene, mye slanger og vas overalt men det ble bra til slutt.

I morgen skal bunnpanna ned for en strafferunde samtidig så skal jeg skifte motorfester.

Fikk ordna litt med vinter bilen også, så nå gå den mye bedre, den gikk alt for fett!

Skrevet

Fått gjort litt idag også.

Slenger ut noen maks kjedelige bilder. Er ferdig med vannslanger til og fra turboene nå.

Oljeslange.

lxgrbcfdmlicg0gs18j4.jpg

Vannrør ifra ny ekspansjonstank

f5sa9ihnyvo7e913gyco.jpg

Vannslange retur fra turboer til blokk

30nwd0l0jzzm62854s9k.jpg

Liten klaring fra bakerste turboen. Måtte korte ned banjoen her for å få det på plass uten å løfte motren.

7eq32zs9jh63a6hdv8ja.jpg

Har plukket ned bunnpanne for den lakk ifra returen. Håper å få sveist den på ny så snart som mulig. Det var hvertfall ikke bortkastet å demontere bunpanne og oljepumpe etter oppstart for det hadde samla seg en del skitt i bunn faktisk.

Måtte flytte litt på bilen for å få inn elefanten, og da stod senkesette justert rimelig lavt, er ennå en god cm igjenn å justere ned men jeg skal på ingen måte ha så lav bil, men kjekt å vite at det går :lol:

Skikkelige dempertopper gir mye "gratis" senking gitt

15" 65 profil på bildene

eagzpafi72pp7uzr1t9v.jpg

gtd21gc7eflem79awnu0.jpg

Skrevet

Eg har noen ifra IE nå. Det går helt fint, er mindre klaring på ixen å der går det fint. Er så rolige å fine disse små m20 motorene ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Eg venta på noe deler til bunnpanna så da fant eg fram setene i stedet.

Har gruet meg litt til å montere di sammen igjenn siden det har gått flere år siden eg demonterte elendigheten

Akkurat den typen stoff jeg har har selvsagt gått ut og er ikke å få tak i, men etter mye leiting fant jeg et brukt sete jeg fikk kjøpe så da ble det omtrekking i stua :lol:

Kjent problem på bmw seter...

0goyb10bh9g5zrox0u83.jpg

0y72ce6dlrfb8eiqzumg.jpg

mye bedre nå :D

erlwg5wccrfryxv029rp.jpg

nk1imbzz5ve6520pk99a.jpg

Skrevet
nice, det der er så vell invisterte penger, bilen ser så mye bedre ut med strøkne seter :)

Selvsagt hadde bilen kledd et sort skinn interiør, mend et koster for mye her til lands, samtidig så er det noe møkk om man skal kjøre sving..

Begynner å minke på disse stolene nå, så det føles greitt å ha fått reddet disse ja :wink:

Skrevet
nice, det der er så vell invisterte penger, bilen ser så mye bedre ut med strøkne seter :)

Selvsagt hadde bilen kledd et sort skinn interiør, mend et koster for mye her til lands, samtidig så er det noe møkk om man skal kjøre sving..

Begynner å minke på disse stolene nå, så det føles greitt å ha fått reddet disse ja :wink:

Skinn hører hjemme i sofabiler det. Greit å ha når man har unger med tanke på vasking pluss det ser greit ut. Ellers er det vel bare minus, kaldt om vintern, varmt/klamt om sommeren og glattere en vannrusjebane ;). hehe

Skrevet

Ja det får være slik nå. alt har sine fordeler.

Noen som har en billige dump ventil liggende? Trenger en til ix'en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...