Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest at Haltech er "enkel" å forstå og forandre verdier på,nokså rett fram,kontra f.eks Autronic.

Hva er din oppfatning?

eg skal si ifra når eg har fått testa litt.. fikk bare koblet til igår og lekt litt med tenning på tomgang osv. har ingen erfaring med mapping fra før så skal ha med meg en som har, vil ha den til å gå jevnt og på ønsket trykk før jeg skal til bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikveld fikk vi kjørt litt:) nå går den greitt på tomgang, på cruiseturtall uten lugging osv.. fikk kjørt på litt og sørget for at den får nok bensin på fullt også.. morro med turbo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket prøvetur da :D

Fikk du sjekket at tenningen var rett?

takker!

fungerte bra helt til bakpotta mi løsnet hehe. skal få slakket av wg staget litt idag og ordnet eksos så blir det justering igjenn.

fikk ikke tenningslampen min til å fungere, men tror ikke tenningen er langt unna. virker fornuftig med den tenningen jeg har på tomgang osv...

skal prøve med en annen tenningslampe idag.

måtte dra ned tenning en hele del, jeg har jo ladtrykk lenge før forrige eier av sprutet hadde på sin 2l

fikk den til å gå greitt på tomgang, og nå ligger den fint ved cruising også..

syns disse m20ene er glad i suppe på tomgang? hvilken afr har du på tomgang? jeg har ca 900omdr på tomgang. må ned på ca 13 på lambdaen før den går pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgang er jo noe av det værste å få helt rett ettersom det går så lang tid mellom arbeidsslaget i kvar sylinder kontra høyere turtall. Så da er det jo litt meir tricky å justere til optimal lambda,men 13.0 er kansje litt mye...vanlig smalbåndslambda leser jo ofte dette som feit blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk den til å gå bra til slutt..

skal på eu på onsdag så får vi se hva den sier på co'en der.

brebåndslambdaen funker hvertfall bra. men så har jeg litt grove dyser, og haltech er vel ikke kjent for å være det sprutet med finest justeringsmulighet på tomgang. har ikke tomgangsmotor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plata i midtkonsollen, er det noe du har lagd til selv, eller kjøpt? Jeg vil også ha sånn :wink:

eg har lagd en selv , men den har plass til 4 målere. og denne som står i nå har kun plass til 3 og satt i bilen når eg handlet. er ikke rare tingene man behøver for å lage en slik en... har sett for salg også, uten at eg syns di var så pene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket prøvetur da :D

Fikk du sjekket at tenningen var rett?

takker!

fungerte bra helt til bakpotta mi løsnet hehe. skal få slakket av wg staget litt idag og ordnet eksos så blir det justering igjenn.

fikk ikke tenningslampen min til å fungere, men tror ikke tenningen er langt unna. virker fornuftig med den tenningen jeg har på tomgang osv...

skal prøve med en annen tenningslampe idag.

måtte dra ned tenning en hele del, jeg har jo ladtrykk lenge før forrige eier av sprutet hadde på sin 2l

fikk den til å gå greitt på tomgang, og nå ligger den fint ved cruising også..

syns disse m20ene er glad i suppe på tomgang? hvilken afr har du på tomgang? jeg har ca 900omdr på tomgang. må ned på ca 13 på lambdaen før den går pent.

Min m20 er også littt ekkel på tomgang.. Får den ned i 14 afr, men den har ekkel gange.. Min ligger på 1000rpm.

Hvor store dyser har du? Jeg har deka 788cc..

Jeg skal prøve å bytte fra multipoint til semi-sequential, da tror jeg forbruket vil gå ned og tomgangen bli mye penere!

Lurer fælt på hvilken afr en original m20b25 sugemaskin har på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket prøvetur da :D

Fikk du sjekket at tenningen var rett?

fikk sjekket tenningen idag med skikkelig lampe! var 100% riktig med ignition lock på 10`

Men hvorfor lock timing på 10 grader? Merket er jo på null..?

tror nesten du må sjekke dette med lampe selv siden vi har diskutert det litt :wink:

står i manualen til sprutet også at det er en grei kontroll. om du setter ignition lock på feks 10 grader, kan du dra den opp på turtall og kontrollere at du faktisk har 10*. hadde trigger sensor stått feil hadde jeg kansje ikke fått 10* men 9 eller 12* det betyr jo ikke noe i praksis annet enn at det er kjekt å vite at slike ting stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...