Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor måtte du ned med rammelagrene? Var den støtteplata du hadde lik? Jeg ser min ser en liten anelse forskjellig ut, men jeg hadde ikke noe pumpe issue..

Skrevet

Tyngdekraften fikk virke på noen av lagerbukkene..

Har du m21 pumpe? Følte ikkje at det var et problem,men det er greit å gjøre andre oppmerksomme på det. Kan fort bli lite olje trykk...

Skrevet
Åja, motoren sitter i bil? Greit å sjekke lager også når du først er i gang :) har m21 pumpe ja, men mener det var god nok klaring :)

Ja alt er i. Tok bare ned forstillingen

Skrevet
Åja, motoren sitter i bil? Greit å sjekke lager også når du først er i gang :) har m21 pumpe ja, men mener det var god nok klaring :)

Ja alt er i. Tok bare ned forstillingen

Dette må du ta bilde av :shock:

Skrevet

Vet ikke helt hva du ville ha bilder av Frode.. men her er litt diverse

Idag fikk vi gjort ferdig kjølevanns ombyggingen, håper bare det fungerer denne gangen!

Fant en gammel stygg dynamo i kjelleren, så den ble montert i en fei

En kompis som tok et litt stilig bilde. Han skal få ta flere når bilen er på jorda igjen :)

rany4a8g06i3v5e1qgeh.jpg

Praktisk å fekk litt krims krams når man skal skru

95pmaomissb3flqzx690.jpg

voen0uymbbv5w68n2gme.jpg

2w2cm5xinsem1bjocj6d.jpg

Motoren henger altså i en slik kjekk sak nå

czbegmtiu4uzam2othj4.jpg

Har brukt mye tid på å forbedre eksosen å bygge den helt ny fra DP'ene.

b485lkdkk2ukicj7gzii.jpg

2w2cm5xinsem1bjocj6d.jpg

Skrevet
Tøft! Når er den oppe og går igjen da?

Har bestilt Eu kontroll nå til uka så eg jobber litt på spreng for å rekke det, er diverse små bagatell EU feil som burde ha vært ordnet før den tid, batteri feste bla og litt annet lys dill

Skrevet

Da har jeg kommet meg ut av verkstedet jeg fikk låne med bukk og jeg er ferdig med det som måtte gjøres under bilen.

For å ta det positive

Kan absolutt anbefale Rakaror.se eksosen jeg har nå veier ca halvparten, lyden ble mye penere og den bråker heller ikke fullt så mye! :D . Veldig fin finish på delene. Rakk aldri å ta bilde av fersdig eksos, men det blei 100 ganger bedre enn det var :D

-Motoren startet fint, ingen oljelekkasjer eller lager banking.

-Har hatt av reg reim, for skifte av vannpumpe og termostat.

-Jeg har også trykktestet hele kjølesystemet (fryktet sprekt blokk)

-Dynamo er skiftet, (fant en gammel i kjelleren)

Det negative;

-Var uheldig når vi tok opp forstillingen så det ble en bra utover bulk i ene skjermen, men den kan nok reddes med litt lakk. :roll:

- En slange hoppet av så jeg fikk aldri sjekka om ombyggingen av kjølingen fungere eller ei

Mangler batteri feste og test kjøring for å kunne dra på Eu kontroll. håper å få gjort det så snart som mulig

En annen positiv sak er jo at den sliter litt med feste på relativt lavt turtall og lite pådrag.. ble litt overrasket i 1 gir og revers.. røff parkering når jeg tok den ut fra verkstedet :lol:

Skrevet

Da har jeg kjørt rundt 100km med bilen idag i pøsende regnvær! Alt ser ut til å virke slik det skal, har hatt bilen på Eu kontroll så skiltene får jeg nok ut på Fredag.

Uvant å kjøre bilen igjen, mange år siden sist.

Gamle motoren var helt grei den, effekt messig var den veldig orginal og fin til vanlig bruk, men hadde litt mer sprut på toppen.

Nye motoren føles helt ekstrem i forhold :twisted: Den er jo kun grov justert opp til 5000rpm så jeg tok det pent, men skyvet er veldig bra lenge før 5000.. nok til at den rev seg løs på 4 på vått med kun pådrag rett frem.

Får alltid høre jeg ser svart på ting, men idag ser jeg lyst på det :lol:

Noen andre som har 3.07 utv og tds kasse?

Skrevet
Mere bilder :P

Det pøs regner, står på orginale hjul, er skitten og senkesettet er justert på MAKS høyde.

Så pr idag ser den ikke ut slik som flertallet mener den bør se ut :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...