Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg bytta mellomakseloppheng på min e30 320, så visste jeg ikke at splinesa hadde noe å si. Så jeg bomma med 6-7 splines, å det rista som faen fra 40 å oppover. Demonterte igjen å traff splinesa på de orginale merkene, da var ristinga borte :)

Skrevet

Ja, det er en fordel å merke mellomaksel på forhånd før demontering for å være sikker. Skal ikke mye til for å få risting...

Skrevet

Eg har faktisk aldrig opplevd og få risting uansett korleis eg har satt dei splinesa, har kanskje vert heldig men...

Skrevet
Jeg kvir meg litt til å justere min, det ser jævli trangt ut å komme til den mutteren for spissingen bak. Håper det går greit :P

Sleit ikkje du med noe? kappa det vekk igjen? Det går helt fint å justere spissingen, men det er trangt, måtte slipe en 19mm fast for å komme litt bedre til, men eg har forsterka armene bak også, det hjalp ikke på plassen. Eg var med under bukken for det meste selv, men at det gikk 2timer på justering på en "entusiast" bil ser jeg ikke på som et problem.

Rister det i ratt, eller er det i hele bilen?

Jeg tror det er mellomakselen din. Har den vært demontert? Ny opplagring? Alle boltene fremdeles i? Skal ikke så mye til for at det skal komme kast...

Det rister kun i ratt, merker ingenting opp til 80 ca. Dette er jeg rimelig trygg på er hjula som gjør, sleit med akkurat det samme på en E39 med lange bolter uten nav styring.

Er 328 mellom aksling her med nytt e30 lager. Eg merka selvsagt, men ting kan jo ha vært demontert før selv om akslingen såg relativt urørt ut. Det mangler ingen bolter... Kan selvsagt være mellom aksling men eg betviler det

Skrevet
Jeg kvir meg litt til å justere min, det ser jævli trangt ut å komme til den mutteren for spissingen bak. Håper det går greit :P

Sleit ikkje du med noe? kappa det vekk igjen? Det går helt fint å justere spissingen, men det er trangt, måtte slipe en 19mm fast for å komme litt bedre til, men eg har forsterka armene bak også, det hjalp ikke på plassen. Eg var med under bukken for det meste selv, men at det gikk 2timer på justering på en "entusiast" bil ser jeg ikke på som et problem.

Jo, men det var forsterkningene det.

Jeg justerer selv jeg som regel, så det er ikke noe problem. Må bare finne ut hva vinkler jeg skal kjøre med bak.

Skrevet
Risting i ratt er nok bare forhjula dine...

Ble mye bedre med Rs hjula, MEN er ikke helt fornøyd, syns den var litt nervøs på styringen også, men nå har jeg muligens kjørt E39 for lenge.. Har jo ikke koblet servo heller ennå

Skrevet

Ble mye bedre med Rs hjula, MEN er ikke helt fornøyd, syns den var litt nervøs på styringen også, men nå har jeg muligens kjørt E39 for lenge.. Har jo ikke koblet servo heller ennå

Ja, jeg også merker at E39en min ligger mye bedre på veien i høy fart enn E30en. E30en blir liksom mer lett og leken, mens E39en bare flyter fint og kontrollert.

Skal du på E30meet da mister? :)

Skrevet

Ja, jeg også merker at E39en min ligger mye bedre på veien i høy fart enn E30en. E30en blir liksom mer lett og leken, mens E39en bare flyter fint og kontrollert.

Syns bare den var litt bedre før, ikke så nervøs liksom i cruise fart. Litt rart ettersom alle foringer er nye nå, og alle de gamle var helt utslitt.

Ja planen var å melde seg på. Litt skeptisk til å kjøre såpass langt med en bil jeg ikke har piska på bane før, å regne med den skal fungere etter en helg til å kjøre hjem igjen :roll:

Skrevet

Syns bare den var litt bedre før, ikke så nervøs liksom i cruise fart. Litt rart ettersom alle foringer er nye nå, og alle de gamle var helt utslitt.

Ja planen var å melde seg på. Litt skeptisk til å kjøre såpass langt med en bil jeg ikke har piska på bane før, å regne med den skal fungere etter en helg til å kjøre hjem igjen :roll:

Det går nok bra siden denne er så velbygd! ;)

Skrevet

Bra noen har trua siden jeg stort sett ser litt mørkt på det :lol:

Men uansett om jeg har lagt sjela i ting for å få det bra så har saker å ting en tendens til å falle i stykker når det blir herja med og ting ikke er utprøvd i forkant. Praktisk nok skjer slike ting når man ikke har mulighet til å fikse det :lol:

Sånn ellers hadde det vært fint om det ble noe kjøring i nærheten så jeg kunne fått testa litt

Skrevet
Min er også nervøs å kjøre, sporer mye, men når du lærer deg å håndtere den, da begynner det å bli morsomt! :D

Likte bare ikke at den var så "slitsom" langs landevei, skjønner ikke helt hvorfor den er slik, alle hjul vinkler er innenfor det di skal være utenom camber forran.

Lav bil og 9x16" hjul hadde jeg jo før også

Skrevet

Kan jo være dekktype og bredde, rett og slett.

Har opplevt mye forskjellig opp gjennom årene med å variere dekktype/merke...

Skrevet
Kan jo være dekktype og bredde, rett og slett.

Har opplevt mye forskjellig opp gjennom årene med å variere dekktype/merke...

Eg har federal ss på RS felgene, og RSR gateslicks på kryss eik felgene.

Men jeg har funnet ut av problemet..

Når jeg hadde montert nye hjul studs bak, måtte jeg selvsagt til å justere den litt lavere bak.

Når det var gjort oppdaget jeg en tabbe forran, når jeg hadde den på biltralle justere jeg understellet så høyt jeg fikk det (trodde jeg) hadde selvsagt skrudd litt mer på ene siden forran, så nå når jeg slapp den ned litt forran så ble den mye bedre å kjøre og samtidig så bilen sikkert ble litt rettere #-o

Er klar over at spissing endrer seg ved justering av høyde på understell, men lenke armene mine var nesten i water når vi justerte så regner ikke med det er nok til å få verdiene "utenfor"

Viktigste er at å ligger den mye finere på veien å går rett :wink: Men 8.5" felg og en del negativ camber forran er jo en grei oppskrift på sporing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...