Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva ønsker du å bruke bilen til og hvor mye effekt vil du ha?

tja.. det som den blir brukt til nå er litt cruising, litt treff. litt tull kjøring :lol: osv.

Kunne tenkt med å rundet 500whp altså 100 mer enn det jeg har idag. men uten å miste all kjørbarhet

Tror det kan dras ut MYE av denne motoren, men det frister ikke å ha noe hysterisk mye effekt, det har vært bevist av så mange andre før meg at det er mulig..

Skrevet
Hva ønsker du å bruke bilen til og hvor mye effekt vil du ha?

tja.. det som den blir brukt til nå er litt cruising, litt treff. litt tull kjøring :lol: osv.

Kunne tenkt med å rundet 500whp altså 100 mer enn det jeg har idag. men uten å miste all kjørbarhet

Tror det kan dras ut MYE av denne motoren, men det frister ikke å ha noe hysterisk mye effekt, det har vært bevist av så mange andre før meg at det er mulig..

Da hadde jeg gått for en singelturbo som holder til litt mer enn den effekten du ønsker.

Tror ikke responsen og kjørbarheten blir så lidende uansett med de nye og moderne turboene.

Største grunnen til å velge singel for min del er å ha mindre av ting som kan gå i stykker...

Jeg synes disse turboene ser utrolig spennende ut og skulle gjerne prøvd en selv: http://www.turbodriven.com/en/performan ... s/efr.aspx

Med innebygget skikkelig wastegate, dumpventil og ladetrykksstyring så slipper man unna masse ekstra dill dall.

Skrevet

Motor skal ut i vinter, uansett hva jeg bestemmer meg for, slik at alt kan gås over.

Da skal den kjøres og herjes med i motorbenk før den blir montert inn igjen.

Greitt nok det er dyrt med 2 nye turboer, men det koster også med nytt grenrør og en turbo osv.

Men selvsagt dette turbo kitet mitt er pertfekt til en std 2.5L feks så dersom noen er gira på twin turbo og kommer med et bra bud så er alt til salgs

Skrevet

Satt og titta gjennom noen gamle bilder nå som bilde opplastingen ikke virker her på bimmers.

Gamle motoren: std 2.5 med turbo. 98blyfri og 1.1 i trykk

PICT1389.jpg

Nye motoren. litt mer volum, litt porting. under 8 i komp. 95 blyfri. ca 1bar i trykk

Så feil kan det bli med feil valg av turbo(er) :)

Heldigvis føles det ikke så feil å kjøre bilen som man skulle tro ut fra det bremsepapiret der..

32911.jpg

Skrevet

Typisk kurve der turbo blir for liten ja, min var også slik da jeg kjøpte en helt ubrukelig turbo fra Kimmit.

Skal du gå for 2 større turboer nå eller? Har lysst å se denne med 2 stk 400hk turboer og E85 :D:D

Skrevet

Eg har heldigvis noen måneder å bestemme meg på, er veldig i tvil.

Er begrenset hvor mye det er plass til med de manifoildene jeg har nå

E85 blir det uansett ikke,rett og slett for vi ikke har tilgang på det.

En stk 500hk turbo er også fristende :lol:

Skrevet
Eg har heldigvis noen måneder å bestemme meg på, er veldig i tvil.

Er begrenset hvor mye det er plass til med de manifoildene jeg har nå

E85 blir det uansett ikke,rett og slett for vi ikke har tilgang på det.

En stk 500hk turbo er også fristende :lol:

Skal det stå et 6 eller 7 tall der.. :?:

Skrevet

hehe, jo i forhold til hva det normalt blir blåst på disse motorene vil jeg kalle det for low boost..

Får se hva vi finner på i vinter.

Det går greitt nok som det gjør nå også..

Skrevet

Lite nytt her på denne fronten, driver å kjører litt hver dag. Dumt at det ikke går ann å få ned trykket så langt som jeg ønsker, på våt vei er det rett å slett helt ubrukelig (MORRO) å kjøre bilen

• 4 weeks later...
Skrevet

Lite nytt her på fronten, hadde en plan om å få gjort litt med den før treffet til helgen , Bmwccn Rogaland/Hordaland arrangerer sammen. Men siden eg har begynt med alt mulig hus ting ser det ut for at hele greia sklir ut.

Sånn ellers har jeg bestemt meg for å selge felgene til vinteren.

Komplett turbokit vurderes også solgt dersom noen viser seriøs interesse, gidder ikke gi bort dette twin turbo kittet for prisen av et EBAY kit..

Skrevet

Hva er det som gjør at nye hjul lager begynner å slarke forran på E30, di var trekt til med riktig moment og oppsmurt da di ble montert.?

Noen tips? bare til å kjøpe nye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...