olew Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 hei! har gått til innkjøp av ny bil og er redd jeg har gjort en tabbe.. når jeg prøvekjørte bilen var jeg sikker på det var utløserlageret som laga uling ved lett pådrag..men etter å ha brukt bilen noen dager merker jeg at det kun er fra 1. til 3.gir.. er dette noe som går igjen med lagringene på manuellkassene? eventuelt noe jeg kan kjøre med hvis jeg fyller ny olje og "ule-tilsetning"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Prøv med ny olje først. Ellers kan du kjøpe en pose "martins" på bilextra Link to comment Share on other sites More sharing options...
olew Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 martins? å det er hva for noe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Martins er en liten pose med et sølvfarget pulver. det kan brukes på kjølesystem, servo, girkasse og difrensial. det tetter lekasjer, smører simmer og o-ringer og fjerner ulyder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olew Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 aah..skjønner. noen som har vært borti og kan vurdere dette produktet opp mot for eksempel omega eller fortè sine tilsvarende produkter i flytende form? Er det forresten anbefalt atf på manuellkassene på disse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 I motsetning til det meste flytende vidunder midler virker det og er billig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolly Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Dette kunne jeg tenkt meg å teste på e34'n. Har skiftet olja på diffen men der er en lyd fortsatt. Mer info ? Nettside etc. Finner ikke noe på sidene til Bilextra. Hva er produkt navnet ? Er det Martins ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Det heter Martins sealer, Mulig det ikke er i bilxstras utvalg da bilutstyr arendal er rekvisittagrosist i tillegg. Kan ev. sende til de som er intresert, en hundrelapp inkl. frakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolly Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Her : http://www.fosstrade.com/ kan en lese litt om produktet. Om det stemmer det som står her , så er jo dette rene vidunderstoffet. Noen flere som har prøvd det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The StigMeister Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Dette er inngående lager i girkassa! Så enten må man ha ny kasse, eller bytte selve lageret.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reaction Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 kan være trøstelagre eller synchroniseringa... men prøv å bytt olje : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
olew Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 takker for hjelp,skal få byttet olje og ha på stoff fra martins,så gir jeg tilbakemelding hvor det virker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts