Ingebrigtsen Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Som alle andre som skaffer seg carsoft så sliter jeg også.. Jeg bruker en gammel compaq evo n800c med windows xp pro til programmet og den hadde ikke rs232 port og etter det jeg forstod måtte jeg derfor ha et pcmcia/rs232 kort så jeg bestillte det fra også fra kina.. Problemet mitt nå er at jeg fikk i går beskjed om "bad communication!" Knota og prøvde å stille inne på enhetsbehandling og når jeg prøvde i dag fikk jeg beskjed om at com1 porten misslyktes ved åpning eller noe sånt.. Jeg har tråla igjennom alt av tråder ang dette og ser det er mange som har slitt med det samme også har de bare skrevet at de fikset det og ikke noe mer.. Noen som har noe tips til innstillinger av dette, eventuelt annet jeg kan prøve?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deep Dish Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Som alle andre som skaffer seg carsoft så sliter jeg også..Jeg bruker en gammel compaq evo n800c med windows xp pro til programmet og den hadde ikke rs232 port og etter det jeg forstod måtte jeg derfor ha et pcmcia/rs232 kort så jeg bestillte det fra også fra kina.. Problemet mitt nå er at jeg fikk i går beskjed om "bad communication!" Knota og prøvde å stille inne på enhetsbehandling og når jeg prøvde i dag fikk jeg beskjed om at com1 porten misslyktes ved åpning eller noe sånt.. Jeg har tråla igjennom alt av tråder ang dette og ser det er mange som har slitt med det samme også har de bare skrevet at de fikset det og ikke noe mer.. Noen som har noe tips til innstillinger av dette, eventuelt annet jeg kan prøve?? Du må inn på kontrollpanel - system - maskinvare også inn på enhetsbehandlig. Finn kortet, høyreklikk på det og velg egenskaper. Der kan du forandre innstillingen til kortet. Sett det til Com1, også er det viktig at du skrur ned komunikasjonshastigheten, sett den så lav som 9600. Carsoft/interfacen takler ikke den opprinnelige hastigheten og du vil da får problemer å få kontakt med forskjellige moduler i bilen.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingebrigtsen Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Men det som er litt merkelig så når jeg putter inn pcmcia kortet og går inn på enhetsbehandlinga så kommer det opp to nye porter com 5 og 6, og når jeg drar ut kortet igjen så blir 5 og 6 borte og da står bare com 1 igjen.. Da blir jeg usikker på hvem av dem jeg skal stille på jeg da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanMiguel Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Men det som er litt merkelig så når jeg putter inn pcmcia kortet og går inn på enhetsbehandlinga så kommer det opp to nye porter com 5 og 6, og når jeg drar ut kortet igjen så blir 5 og 6 borte og da står bare com 1 igjen.. Da blir jeg usikker på hvem av dem jeg skal stille på jeg da ? Er vel bare å prøve seg fram? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingebrigtsen Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Jeg har drivi å prøvd meg fram med det uten hell.. Men jeg ser på carsoftprogrammet at den kjører diagnosen på com 1.. Kanskje det er der problemet ligger at jeg må sette den på en annen? hmm det må jeg prøve etterpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Må velge den porten som er PCMCIA feks 5. Og stille den korrekt slik beskrevet over her. Snedig du får frem COM1 i kontrollpanel(SanMiguel) hvis du ikke har COM port på maskinen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan_S Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 COM1 kommer opp fordi maskinen kan være utstyrt med serieport selv om ikke det sitter en serieport-kontakt fysisk på laptop'en. (Da må man ha en dockingstasjon e.l., evt koble opp selv direkte på hovedkortet for å få koblet seg til denne) Men som du selv er inne på så må det være samsvar mellom den comport som CS bruker og den du fysisk har koblet til Husker ikke hvilke valg CS gir, men via kontrollpanel kan du jo bytte COM-nr til PCMCIA adapteret (først flytte nåværende COM1 til annet nummer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingebrigtsen Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Jeg fiksa det Satte alle til com1 jeg og da var alt i skjønneste orden Men ble jo modul do not respond på alt da så var ikke så morro alikavel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deep Dish Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Jeg fiksa det Satte alle til com1 jeg og da var alt i skjønneste orden Men ble jo modul do not respond på alt da så var ikke så morro alikavel Satte du ned komunikasjonshastigheten.? Hvis ikke så får du bare "modul do not respond" meldigen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingebrigtsen Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Ja jeg har prøvd å stille på den.. Ser det står at man skal prøve 9600 men den stod på det så jeg prøvde endel mindre enn det og uten hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts