Snake____1 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Heisann, noen som har en grunn-map til E6X jeg kunne fått? Jeg får liksom ikke tenningen helt til å stemme uansett hva jeg stiller BTDC eller Tooth Offset på. Kjører en M50 motor med orginal veivsensor og Motronic 60-2 reimhjul. Da skal vel dette stemme: BTDC: 70 Tooth Offset: 3 Number of Teeth: 120 Nedenfor finner dere bilder av hvordan oppsettet er nå, men får ikke gang på den på tomgang engang
brunobrun Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 hvorfor velger du 120 tenner? du kjører wastespark ja? da trenger du bare å telle deg fram til den tanna sensoren peker på når motor er i Ø. å dele resten på 3. så det blir 3 tenner pr. runde... om ikke jeg er totalt idiot nå, har da holdt på litt med de greiene der..
Snake____1 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 hvorfor velger du 120 tenner?du kjører wastespark ja? da trenger du bare å telle deg fram til den tanna sensoren peker på når motor er i Ø. å dele resten på 3. så det blir 3 tenner pr. runde... om ikke jeg er totalt idiot nå, har da holdt på litt med de greiene der.. Velger 120 tenner pga noen mente dette var antallet tenner som gikk forbi på 2 omdreininger, allså en full syklus. er 58 tenner på hjulet og 2 som mangler. Når syl. 1 står i TDC så er sensoren på den 3. tannen før de to mangler. 3 tenner per runde? klarer ikke stille inn hver for seg trodde jeg Er ny til dette skjønner du Takker for svar forresten
brunobrun Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Det blir da 60-2.... da er det 58 som står igjen... da blir det: Number of teeth per crank rev 60 Number of missing teeth 2 Crank angle when missing tooth aligns with sensor 78 Number of cylinders 6 Trigger A 3 Trigger B 23 Trigger C 43 dette i følge en "trigger generator" jeg har... nå har jeg ikke satt inn alle de andre tingene du har lagt inn her... men kan sende deg den saken om du vil prøve... er ikke noe serlig på haltech. har satt meg mest inn i megasquirt og noe autronic..
brunobrun Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Egentlig tror jeg att jeg roter litt her Men.... ser nå att det ikke fins noen instillinger for trigger a-b-c osv på dette sprutet... mulig jeg bare villeder deg... mvh.
Snake____1 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Egentlig tror jeg att jeg roter litt her Men....ser nå att det ikke fins noen instillinger for trigger a-b-c osv på dette sprutet... mulig jeg bare villeder deg... mvh. Var nettop at det ikke fantes noe for trigger a-b-c som fikk meg til å gå i fella Er veldig usikker på hva å fylle inn... Hva er tooth Offset? Og skal nuber of teeth stå på 60 eller 58 (siden det mangler 2) Takker for alle mulige svar
ehrnst Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 120 tenner er hvertfall helt feil. en kompis av meg har haltech men byttet til hall-sensor så jeg prøver å tenke hva som skal stå på tooth offset. mulig det er 58 tenner som skal stå og 2 på offset du har vel trigger a, b, c under advanced fanen på ignition setup et eller annet sted?
Snake____1 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 120 tenner er hvertfall helt feil.en kompis av meg har haltech men byttet til hall-sensor så jeg prøver å tenke hva som skal stå på tooth offset. mulig det er 58 tenner som skal stå og 2 på offset du har vel trigger a, b, c under advanced fanen på ignition setup et eller annet sted? Okei, skal prøve det Men det med tenninga, som du ser på bildet er det ingen advanced "fane" Har HalwinX ikke Halwin, noe som var litt minus... Bruker Reluctor sensor da jeg ikke fikk hall sensoren til å registrere noe som helst Men takker for svar
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Sett trigger mode til MOTRONIC.... 120 tenner er RIKTIG. Du skal telle med de missing tenna på en komplett motor syklus / kamomdreining. BTDC 70 tooth 3 er bra nok til å få start, må sjekke dette med lampe etterpå. Sett ecu mode til advanced. (dette skal ikke ha noe å si da det henger igjen fra dos versjonen men er anbefalt alikevel). sett injection mode til multipoint for å vere safe. ignition divide til 3 still opp overboost til 130 kpa (den er avslått ser jeg men just in case) constant charge på 6ms er veldig høyt så sant du ikke har LS1 coiler eller lignende. De fleste andre coiler skal ha rundt 3ms ellers blir de grillet. Har du stabilt turtall når du kinner??? kan prøve å endre trigger edge til falling også hvis ikke. Dette er alt jeg kommer på i farten.
ehrnst Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 beklager feilinformasjon. er litt forskjeller ute å går på sprutene
joacim Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 jeg har e6k, går ann å bruke en sånn map vis du konverterer den til e6x fil? men er til m20, men har også 60-2 hjul.. send pm isåfall..
Snake____1 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Sett trigger mode til MOTRONIC....120 tenner er RIKTIG. Du skal telle med de missing tenna på en komplett motor syklus / kamomdreining. BTDC 70 tooth 3 er bra nok til å få start, må sjekke dette med lampe etterpå. Sett ecu mode til advanced. (dette skal ikke ha noe å si da det henger igjen fra dos versjonen men er anbefalt alikevel). sett injection mode til multipoint for å vere safe. ignition divide til 3 still opp overboost til 130 kpa (den er avslått ser jeg men just in case) constant charge på 6ms er veldig høyt så sant du ikke har LS1 coiler eller lignende. De fleste andre coiler skal ha rundt 3ms ellers blir de grillet. Har du stabilt turtall når du kinner??? kan prøve å endre trigger edge til falling også hvis ikke. Dette er alt jeg kommer på i farten. Se her ja, godt noen kan det Tusen takk for svar skal prøve dette i morgen, da jeg må til med nye plugger
Snake____1 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Da var det meste prøvd, jeg tror jeg har funnet ut at jordingen til tenningsmodulene og coilene er litt tynne, og ledningene til triggeren er uskjermet Skal koble om og legge opp nye ledninger i den næreste fremtid Men til dere som har en brukbar map til E6X, ikke nøl med å ta kontakt Kan gjerne betale ett par kroner for en god map Mvh. Joachim
Snake____1 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 Okei, da har jeg drevet med en god del feilsøking her... Det meste er nytt til nå av sensorer, plugger og tenningsmoduler. Men saken er slik: Jeg bruker en tenningslampe for å stille inn tenningen, så viser det at plugg nr 1 gnistrer ved den 3 tannen etter de to som mangler(home signalet). og det gjør resten av pluggene og Altså, alle pluggene tenner på en og samme punkt. Hvorfor Har lagt ved koblingsskjema til tenningsmodulen jeg bruker hviss det var noe tvil her... men bruker 2stk av disse som er brokoblet ved inngangen og går direkte til hver sin coil... Mvh. Joachim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå