Mack10 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har nettopp byttet en defekt luft masse måler og fått på nytt filter. Etter dette så stopper motoren hver gang jeg skal starte, så jeg må starte motoren 2 ganger før den går på tomgang. Etter dette så sviver den fint på tomgang helt til jeg slukker og skal starte på nytt. Ved gasspådrag må jeg opp i ca 3000 omdreininger før den begynner og dra. Etter dette er den som den skal. Noen som kan ha en formening om hva som kan være gale? Takker for tips
Mack10 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Vanskelig å bytte, dyr sak? Er ikke noen mekaniker akkurat, men klarer no og gjøre ting som bytte bremser , nettopp vært av med dynamo, reimer osv.. Så klarer no litt, men tror du dette er noe jeg klarer selv?
mY6 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Helt sikkert veivsensoren, ja. LMM din var sikkert ikke defekt heller. LMM dukker veldig ofte opp som feil i diagnosen om veivsensoren er gåen. Veldig enkel sak å skifte selv. Sensoren sitter helt fremme på motoren, under ene radiatorslangen.
tomerikk Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Ikke så dyr ca. 800,- på koed. Men du kan ha fått løsnet kontakta til den når du har tatt ut dynamoen . den sitter rett ved dynamo v/reimhjul
luffi88 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Har Akkurat samme problemet.. skriv her inne når du finner feilen da=) Byttet også lmm i dag men min var gåen.. hakka å styra med den gamle.. nå er den bare slapp til 3-4 tusen og dauer av og til ut etter start.
bmw*327* Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Var det ikke en tråd som handlet om nettop dette, på s50 motorer med vanos, ell no. at det er noen simmeringer i vanosen som blir dårlige og derfor går det dårlig før 3-4000?? ikke sikker men syns jeg leste noe om dette her på forumet...
Rayb Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Det der var vel ikke et problem da vi tok diagnose Mack? Uansett så høres det ut som veiakselsensor ja. Tror ikke det er vanos på den motoren...
bcrazy Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Var det ikke en tråd som handlet om nettop dette, på s50 motorer med vanos, ell no. at det er noen simmeringer i vanosen som blir dårlige og derfor går det dårlig før 3-4000?? ikke sikker men syns jeg leste noe om dette her på forumet... Kan bekrefte at når min veivsensor var defekt, hadde jeg akkurat samme symptomer som trådstarter har. Når det gjelder vanos o-ring(er) har jeg byttet på min enkel vanos (m52b20) og forskjellen er stor. MYE bedre drag fra 3-4000, over dette samme som før. Bunndraget under 3000 også merkbart bedre Kjøpte o-ring her: http://www.beisansystems.com/ Se også http://www.drvanos.com/
Rayb Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Kan bekrefte at når min veivsensor var defekt hadde jeg akkurat samme symptomer som trådstarter har. Når det gjelder vanos o-ring(er) har jeg byttet på min enkel vanos (m52b20) og forskjellen er stor. MYE bedre drag fra 3-4000, over dette samme som før. Bunndraget under 3000 også merkbart bedre. Kjøpte o-ring her: http://www.beisansystems.com/ Se også http://www.drvanos.com/ Er helt enig med deg i at vanos på m52, m52tu, m54 og m56 motorene bør overhales! Skal snart i gang med det på min m54 motor. Men som jeg skriver over, tror ikke trådstarter har vanos på sin 318i... Se forøvrig denne tråden ang. vanos: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989
luffi88 Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Er det mye arbeid og skifte veivakselsensor? Vansklig?
Rayb Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Er det mye arbeid og skifte veivakselsensor? Vanskelig? Neida, den står fast med en' skrue, montert forran på motoren, helt nede ved "veivakselhjulet"
luffi88 Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Ok takk for hjelpen=) bra med hjelp å få her=)
Mack10 Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 Har nå fått denne sensoren i posten. Men hvor sitter den? Finner ikke en som ligner.. :S
Torminator Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Var det ikke en tråd som handlet om nettop dette, på s50 motorer med vanos, ell no. at det er noen simmeringer i vanosen som blir dårlige og derfor går det dårlig før 3-4000?? ikke sikker men syns jeg leste noe om dette her på forumet... Kan bekrefte at når min veivsensor var defekt, hadde jeg akkurat samme symptomer som trådstarter har. Når det gjelder vanos o-ring(er) har jeg byttet på min enkel vanos (m52b20) og forskjellen er stor. MYE bedre drag fra 3-4000, over dette samme som før. Bunndraget under 3000 også merkbart bedre Kjøpte o-ring her: http://www.beisansystems.com/ Se også http://www.drvanos.com/ Var det vanskelig å bytte den o-ringen på singelvanos? Har M52 B20 med rykkete start og dårlig drag før 3000rpm. Mistenker også den veivakselsensoren for å være dårlig. Sitter den helt fremme på M52 B20 også? Har lyst til å bytte for å være sikker dersom det ikke er for vanskelig eller dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå