gooners Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hei å hå. Har en 530D som er tunet for et par år siden.I det siste har motoren begynt å miste effekt, med litt effektiv kjøring Det har nå godt så langt at 0-100 ikke går unna på mer en 12,5 sek, er det noen som har opplevd noe lignende? Snakket litt med en bmw forhandler som mente at motoren var gått i et sikkerhetsmodus. Jeg har fått sjekket bilens luftmengdemåler å den "skal" visst være iorden, men hva vet vel jeg? Er det noen som har en formening om hva det kan være? Vurderer å prøve å tune den opp på nytt for å se om det hjelper. Det er ikke chiptuning som er foretatt det er selve hjernen som er omprogrammert-
ac turbo Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hei å hå.Har en 530D som er tunet for et par år siden.I det siste har motoren begynt å miste effekt, med litt effektiv kjøring Det har nå godt så langt at 0-100 ikke går unna på mer en 12,5 sek, er det noen som har opplevd noe lignende? Snakket litt med en bmw forhandler som mente at motoren var gått i et sikkerhetsmodus. Jeg har fått sjekket bilens luftmengdemåler å den "skal" visst være iorden, men hva vet vel jeg? Er det noen som har en formening om hva det kan være? Vurderer å prøve å tune den opp på nytt for å se om det hjelper. Det er ikke chiptuning som er foretatt det er selve hjernen som er omprogrammert- sjekk om turboen din er ok...
tmice Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Jeg ville skiftet dette filteret, hvis dette er tett kan du få turbohavari og motorhavari er du skikkelig uheldig!!
mhane Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Tror du skal legge bort tanken om omprogramering etc. Det er ofte lett å tro at problemer med motorkarakterestikk må ha med tuning/chipping å gjøre men dette er svært sjelden tilfelle ifertfall som direkte årsak der en omprogramering vil fikse problemet. Som underliggende årsak kan det derimot være, men det er en helt annen sak. Har du hatt bilen på diagnose? Har bilen vært jevnlig vedlikeholdt? (tenker da på feks dielsefilter, luftfilter, veivhusventilasjonsfilter ol.) Det er rimelig lett å skru ut de to skruene som holder plastbelgen ved luftfilteret. Denne belgen fortsetter ned til turbo og tar du den bort så vil du se inn i fremste delen av turbo og se om den feks er full av olje eller lignende. Hvem sjekket luftmengdemåleren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå