Wolfeh Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 1. Har lagt merke til at motoren får en slags raslelyd når den går litt tungt og spesielt ved høyt turtall. Hva kan dette komme av? Oljen er ok og på rett nivå da denne nettop er byttet. 2. Skal du merke stor forskjell på kjøre egenskapene til bilen da du går over ifra 225/45 r17 til 195/65 r15? Merket at bilen ble noe mer vinglete(piggdekk). Merket også at bilen markant dro seg mer til siden enn med sommer dekk. 3. Noen måte å kunne holde veldike stoff interiør så det ikke revner så fort? Eller vil dette gjenspeile seg på tidlikegere(manglende) veldikehold? 4. Xenon, Er dette lov i grøftelys og fjernlys uten vindusspyler og viskere? 5. Vet noen hvorfor det kan komme bensinlukt av bilen til tider? Har lett etter lekkasjer ifra rør og motor men har ikke funnet noe som helst. Kan dette være hull i eksos og dårlig forbrenning? Takker på forhånd
Ballder Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 1. Har lagt merke til at motoren får en slags raslelyd når den går litt tungt og spesielt ved høyt turtall. Hva kan dette komme av?Oljen er ok og på rett nivå da denne nettop er byttet. Kan det være tennigsbank? Bankesensor som er kaputt muligens.. 2. Skal du merke stor forskjell på kjøre egenskapene til bilen da du går over ifra 225/45 r17 til 195/65 r15? Merket at bilen ble noe mer vinglete(piggdekk). Merket også at bilen markant dro seg mer til siden enn med sommer dekk. Kan ikke sammenlignes det der nei. Blir mye mer "svampete" å kjøre med vinterdekk som har beskjeden bredde. Sjekket lufttrykk i dekkene med tanke på at den trekker til en side? 3. Noen måte å kunne holde veldike stoff interiør så det ikke revner så fort? Eller vil dette gjenspeile seg på tidlikegere(manglende) veldikehold? Blir som en Levis det der. Holder ikke lenger enn kvaliteten var ment og vare. Sitt stille, og ikke skli ut og inn av sete er vel det som helper best mot slitasjen. Med tanke på sprekker/revner, så ikke trykk knær og lignende ned i sete. 4. Xenon, Er dette lov i grøftelys og fjernlys uten vindusspyler og viskere? Mange delte meninger ute og går her, men i fjernlys så er det jo ikke akkurat som et mord og regne. Ellers mener jeg at ettermonert xenon ikke har noe og gjøre i lamper som ikke var ment for det. 5. Vet noen hvorfor det kan komme bensinlukt av bilen til tider? Har lett etter lekkasjer ifra rør og motor men har ikke funnet noe som helst. Kan dette være hull i eksos og dårlig forbrenning? Du har ikke en beskjeden lekkasje i en av disse rørene helt bak på overside av tanken da? Ikke mye som skal til før det merkes. Takker på forhånd Håper det hjalp litt.
ingard Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 2. Skal du merke stor forskjell på kjøre egenskapene til bilen da du går over ifra 225/45 r17 til 195/65 r15? Merket at bilen ble noe mer vinglete(piggdekk). Merket også at bilen markant dro seg mer til siden enn med sommer dekk. Det kan jeg bekrefte ja. Jeg føler meg ikke vel i svingene med vinterdekk. Helt forferdelig. Derfor jeg lurer på lavprofil om vinteren også. Problemet er snødekte veier. :/
Wolfeh Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Kan du prøve å forklare hva tenningsbank er for noe? Du har ikke en beskjeden lekkasje i en av disse rørene helt bak på overside av tanken da? Ikke mye som skal til før det merkes Tviler på det da jeg nettop har lagt nye bensinrør fra tanken og fram Dekkene er også sjekket, er rundt 40 psi i alle sammen. Men skal sjekke en gang til i morra for evt lekkasjer.
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Tenningsbank er enkelt forklart bensin som selvantenner før den bør tenne. For tidlig tenning (noe som bankesensoren skal oppfatte slik at tenntidspunkt justeres automatisk), feil varmeverdi på plugg, feil oktantall (noe som igjen er en av grunnene til bankesensor. Da kan man i grove trekk kjøre den oktan man ønsker selv). Lyden kan oppleves som svak "diesel" rasling synes jeg.
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Hmm, noen måte å få sjekket dette? Og går det ann å fikse det?
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Må nesten få en som vet hur det høres ut til og prøve bilen da, og alt kan fikses. Jeg har verken hørt, eller enda mindre vet hva det kan være som feiler bilen din, men kommer med tips i det minste. Skulle det være tenningsbank, og bankesensor som har skylden, så er det jo bare og bytte sensor/sensorer. Finn en dude som kan, og vil lytte og prøve litt, så får du ta det videre derifra.
jensemann23 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Må nesten få en som vet hur det høres ut til og prøve bilen da, og alt kan fikses. Jeg har verken hørt, eller enda mindre vet hva det kan være som feiler bilen din, men kommer med tips i det minste. Skulle det være tenningsbank, og bankesensor som har skylden, så er det jo bare og bytte sensor/sensorer. Finn en dude som kan, og vil lytte og prøve litt, så får du ta det videre derifra. Det er ikke bankesensorer på de tidligste modellene av M50. 91 modellene og tidlige 92 modeller
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Må nesten få en som vet hur det høres ut til og prøve bilen da, og alt kan fikses. Jeg har verken hørt, eller enda mindre vet hva det kan være som feiler bilen din, men kommer med tips i det minste. Skulle det være tenningsbank, og bankesensor som har skylden, så er det jo bare og bytte sensor/sensorer. Finn en dude som kan, og vil lytte og prøve litt, så får du ta det videre derifra. Det er ikke bankesensorer på de tidligste modellene av M50. 91 modellene og tidlige 92 modeller Da var jo det problemet ute av verden.
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Såppas, men da kan det jo like godt være tenningsbank? Elller går det da ikke ann? Har vurdert å få noen til å høre på bilen min, men jeg vet ikke om noen i området som kan litt om bmw'er da.
bmw_327i_turbo Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Register kjede begynner kansje å bli slakk? gått langt motoren da?
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Motoren har gått ca 264000km. Så begynner å bli en del. Kanskje jeg burde investere i nye tennplugger?
Torminator Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Tenningsbank er enkelt forklart bensin som selvantenner før den bør tenne.For tidlig tenning (noe som bankesensoren skal oppfatte slik at tenntidspunkt justeres automatisk), feil varmeverdi på plugg, feil oktantall (noe som igjen er en av grunnene til bankesensor. Da kan man i grove trekk kjøre den oktan man ønsker selv). Lyden kan oppleves som svak "diesel" rasling synes jeg. Hvor ligger den bankesensoren, og er den vanskelig å bytte? Har den forresten et annet navn også? Har en svak raslelyd fra min M52 B20...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå