Rabies Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Jeg har drevet å fikla litt med en latsaab som trengte litt lakk i det siste og det går forsåvidt greit. Problemet kommer når jeg begynner på klarlakk. Den kommer ut som mye større dråper enn den pigmenterte lakken og legger seg altfor tjukkt på overflaten = renn med melkete farge i bunn Kan det hende jeg ikke tynner den nok eller er det noe annet som er galt? Begynner å bli lei nå Er ikke SÅ galt med saaben, men jeg skal begynne på fangerne til compacten snart, og vil ha det ordntlig Edit: Jeg får også "appelsinhud" på hele flaten som lakkeres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 må vel bruke ei annen dyse da, mulig du har blanda den litt tjukt? legges vel gjerne på i fler tynne lag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Hmmm, har bare 1 dyse. Fikk beskjed om at det burde holde til garasjelakking for en amatør... Får vel bare tynne den mer og prøve igjen da Blander den med 10% lakkvann og 10-15% herder nå. Takk for kjapt svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 jeg ville ikke satset så alt for mye på svaret mitt, men det er hva jeg tror.. vent til noen fler svarer før du lakkerer i allefall, er sikkert noen som kan dette inni her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Still ned lakkflow, test på en pappplate e.l. legg på i tynne lag, start og stopp utenfor delen du lakker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Ok, skal prøve i kveld Thanx... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Er det forresten noen som vet hvor lenge jeg må vente før lakken kan rubbes/poleres? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Så fort de er tørt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Ok, syntes bare jeg hadde hørt noe om at det ikke ville bli bra uten å vente en stund Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Vent i alle fall en uke ved romtempeatur før etterbehandling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedfelt Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 En uke er nok greit å vente. Bruker du noe filter for å fjerne fukt? Har du evt tømt/luftet kompressor for fukt? Misfarging kan komme av rustvann blant annet. Lakken vil også begynne å renne mye fortere, spesielt med klarlakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Øøøh, filter? Fukt? Har jeg ikke tenkt på... Er liksom på "prøv, feil, lær"-stadiet når det gjelder lakk jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfeh Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Hvis du bruker kompressor må du ha et filter som fjerner fukt ifra luften. Dette filteret fåes kjøpt på feks biltema elns. Du monterer det enten på kompressoren eller under lakk verktøyet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Ok. Bare spør jeg etter fuktfilter til kompressor da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 De kan også være att du ikke har nokk mengde luft, mengden er viktigere en trykket. Har polert en del på biler rett etter de er ferdig med tørken, ingen problemer med de.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts