Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har drevet å fikla litt med en latsaab som trengte litt lakk i det siste og det går forsåvidt greit. Problemet kommer når jeg begynner på klarlakk. Den kommer ut som mye større dråper enn den pigmenterte lakken og legger seg altfor tjukkt på overflaten = renn med melkete farge i bunn :evil:

Kan det hende jeg ikke tynner den nok eller er det noe annet som er galt? Begynner å bli lei nå :cry:

Er ikke SÅ galt med saaben, men jeg skal begynne på fangerne til compacten snart, og vil ha det ordntlig :wink:

Edit: Jeg får også "appelsinhud" på hele flaten som lakkeres :evil:

Skrevet

Hmmm, har bare 1 dyse. Fikk beskjed om at det burde holde til garasjelakking for en amatør...

Får vel bare tynne den mer og prøve igjen da ;)

Blander den med 10% lakkvann og 10-15% herder nå.

Takk for kjapt svar :D

Skrevet

En uke er nok greit å vente. Bruker du noe filter for å fjerne fukt? Har du evt tømt/luftet kompressor for fukt? Misfarging kan komme av rustvann blant annet. Lakken vil også begynne å renne mye fortere, spesielt med klarlakken.

Skrevet

Hvis du bruker kompressor må du ha et filter som fjerner fukt ifra luften. Dette filteret fåes kjøpt på feks biltema elns. Du monterer det enten på kompressoren eller under lakk verktøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...