Jump to content

Priser på Blaupunkt THA-serien?

Recommended Posts

Hei!

Noen som har en oversikt over hvem som forhandler i Osloområdet og hvilke priser de har på forsterker, adapter og ledningsnett til E46 touring? Noen steder som har litt prutningsmonn f.eks.? ;) Får jo opp alt fra Felleskjøpet til Møller Bil om man søker på Blaupunkt sine sider.

Er 2,5m korteste ledningsnett man får? Har forstått man monterer under gulvet bak og trenger minimalt med ledning. Jeg har kun høytalere i framdørene, klarer jeg meg da med THA-275? Noen grunn til å velge THA-475 istedet evt.?

Er det andre som har tilsvarende produkter i tilsvarende prisklasser?

På forhånd takk for hjelpen! Er helt grønn på lyd i bil...

Det billigaste eg har funne på nettet er på http://www.amentio.no, men dei har ikkje adapter kabel. Meiner det kunn er 2,5 og 5,5 meter som er mulig å få som kabler. Skal du har forsterkaren bak og bruke 2,5 meter kabel? Vil også anbefale deg ein forsterker med fleire kanaler og få sett inn fleire element. Er begrensa kva for lyd du kan få ut av elementa framme

Jeg har navi og mener dagens forsterker sitter under gulvet i bagasjerommet (stasjonsvogn). Derfor hadde det vært greit med et minimum av kabler.

Vil du si at det er ganske bortkasta å montere denne forsterkeren når man kun har høytalere framme?

Er ikke så store prisforskjellen så kan jo gå for 475 for å ha muligheten for å montere mer senere, men tviler på at jeg gjør det da jeg ikke vil ha noe som ikke ser originalt ut... Men 275 er nok om man kun har høytalere framme? Noen som har oppgradert og har kun framme?

Har lyst på litt bedre lyd (Audien til kona spiller jo ordentlig bra i forhold...), men har mer interesse av lyd innendørs så har ikke planer om å legge altfor mye i det. Derfor virka en plug'n'play forsterker til en grei penge fristende om det har noen effekt :)

Når du har navi pro, så sitter radiomodulen bak. Og dersom du ikkje har hifi pakke, så blir den innebygde forsterkaren i radiomodulen brukt. Det er sikkert noe å hente på forsterker, men trur ikkje det er mye. Kunne kanskje vært ein ide å oppgradere til Harmon Kardon element framme og bak. Da vil det jo være orginalt i tillegg til att du får ein del meir lyd. Men desse elementa kosta nokk ein del.

Det er sikkert noe å hente på forsterker, men trur ikkje det er mye. Kunne kanskje vært ein ide å oppgradere til Harmon Kardon element framme og bak. Da vil det jo være orginalt i tillegg til att du får ein del meir lyd. Men desse elementa kosta nokk ein del.

Hmm... Mulig jeg bare lar dette ligge på is da om det har kun en begrenset effekt med bare standard høytalere framme. Kunne kanskje oppgradert høytalere framme, men ser det ene drar fort med seg mye annet.

Om man skulle komme over rimelige originale bakhøytalere eller harman-kardon-høytalere, er det vanskelig å få montert disse så det ser originalt og pent ut? Er diskant bak felt inn i dørlista osv?

Har du TIS. Er en grei beskrivelse av montering der. Jeg har gjort en tilsvarende oppgradering på min E90. Kjøpte både elementer og diskant innramming brukt fra KOED. Jeg kjøpte da L7 elementer, som vel er tilsvarende H/K pakken i E46, og det hele kom på vel på 1000-1200kr. Lyden ble en del bedre med dette, spesiellt var det supert å få diskant i bilen! Vurderer å sette inn en Blaupunkt forsterker for ytterlig å forbedre det. Ser i ettertid at BMW nå leverer et oppgraderingskit for standard stereoen til E90/E87.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95

Dette er visst levert av Alpine, og inneholde de samme elementene(som visstnok kommer fra H/K!) som jeg oppgraderte med + en digtal 4 kanals forsterker. Kan jeg få tak i den direkte med ledningsnett er den også interessant for meg.

Litt OT, men mulig det finnes noe tilsvarende for E46.

Jeg driver også å vurderer THA475 sterker. Men er det slik at den vil virke på alle høytalerne i bil, altså foran og bak?

Bare lurer, for om man da til eks had kjøpt en 275 ville den da hjulpet bare foran el bare bak?