Gå til innhold

E30 Turbo Drift Prosjekt! Litt endinger på gang..

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

12.9 boltene fant jeg tilfeldigvis på Tools. De kostet 360kr eller noe for alle:)

Hehe, den oljeturen er bare en midlertidlig løsning da 90benden jeg hadde fra en annen turbo ikke passet. Panseret går igjen på millimeteren uten tur, men skal heve bakfestene jeg slipper å bulke oppi hver gang jeg gasser litt på :)

Hyggelig at noen tittet litt igjen her så slenger ut noen nye bilder. Har hatt litt div trøbbel, men takk til ehrnst og ola. ser det litt lysere ut.

Var ute å kjørte litt i sta og leker litt i megatune før jeg skal i benken. Fikk forøvrig en sint nabo på nakken så må si meg fornøyd med lyden også, hehe

Skrukameraten min andersM3 er litt sløv på bilde/prosjektrådfronten så legger ut litt bilder av bilen hans også 8)

E30m3 s14 på E85 270+ sugehester. Bilen skal få glassfiber skjermer, panser, baklokk og dører før sesongstart.

847ccb58woz0ox8ocfow.jpg

vi63oqgxstnrnuftsf2l.jpg

ny insatt 6. trinns sekvensiell kasse

zlnlikmhowzgk8dehoo1.jpg

y659i9gjnpcdhsp9d6el.jpg

ciqlef5ccbwcu6svgibq.jpg

Skrevet

I dag har jeg vært ute å kjørt meg en tur :) Har gitt den mye fuel og starter smått med å gire før det lader noe serlig før jeg får mappa, men overaskenede nok fungerer det veldig bra så langt :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg vært i benken hos pbcauto. Bilen overlevde men skulle ønske jeg ikke hadde vært så gjærrrig på turbovalg++ Ikke veldig fornøyd med resultatet akkuratt.

Alt for lav kompresjon, kina-turbo, og aluinnsuget resulterte i 239,7 hk på hjula @ 1.2 bar. max ladetrkk på 3600rpm. Er jo andre ting som spiller inn men i hovedsak dette.

Etter bilen var klar og jeg skulle kjøre hjem gikk den ureint og alt for feit. Fant ut at air-temp sensoren hadde falt ut. Fikk denne på plass igjen men da gikk den bare på 5 syl. Skal få sjekket ut dette i helga. Er veldig klar for å prøve en tur snart.

vc2b6fbdwk8rc5tvmebo.jpg

Skrevet

gratulerer med bremsing/mapping....

Var det du som var å bremset der oppe i går? så det var noe aktivitet der.

PS. logg deg på msn

Skrevet

vet lite om kompforholdene desverre, men har dobble toppakninger+ en stål pakning. utgjør 5-6mm ihvertfall :(

Komptest på kald motor var fra vel 6,5 7,1 7,2 7,3 7,0 og 8,0 bar.

Testet syl 4,5 og 6 på varm motor med samme utfall omtrent.

Skrevet

Hehe, kan jo være at du ga den til meg bevisst om at den ikke skulle levere så mye... slik at du fortsatt har mere power. Og det har du jo nå :roll:

Skrudd den av ja.. da bør du sette den tilbake, ellers får du ikke prøve bilen til søndag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...