tangorev Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Da er bilen parkert for en liten stund, og venter på ny motor, M3 understell og etanol++ info og bilder på siste side Da var det på tide med en prosjekt tråd:) Er i utgangspungtet en 84mod 318I, men blei gjort karrosseri bytte med tysk donor 325 fra 86. Bilen blei banebil i 2002 og har gått med en s14M3 motor de to siste årene. Vi snakker utallige runder på rudskogen igjennom tidene:) Brukte sommeren for å få inn en m20b25+ div modifisering. Var ferdig til Gatebil sep og har fått skrenset på flere treff etter det:) Bilen har fungert fint og med litt høyere turtallssperre gjør donigen 118kmt på 2. gir med 3.15 utvekslingen Dette gjorde susen på rudskogen og gardermoen ihvertfall I dag er det som følger: M20b25 Grenrør Chip M3 Diff 3.15 utveksling KW Dempere Fjærer M3 Stabstag Tårn-stag Helskrudd bur Hydraulisk brekk Men nok om det, TURBO here we come:) Siste kjøring for året blir med Rånern på Rudskogen 25/10 som betyr at toppen skal av 26/10 og da starter morroa Planen er: MOTOR: Orginal topp/bunn Kimmit- turbokitt (kjøpt) 12.9 bolter til toppen Elring +? pakning 535 Lmm 260cc dyser (kjøpt) Progressiv BTR (kjøpt) Turbochip (kjøpt) PLX r-500 Bredbåndslambda (kjøpt) Ladetrykk: 0.6 Trenger litt lykke til her, da det er et Rookie budsjettbygg:) Hilsen Christian Et par bilder av utgangspungtet:
Boost Criminal Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 jo lykke til det trengs til alle som bygger turbo, men faen å morro det er
AndersM3 Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Lykke til Christian. Ikke det at du treger det, du har jo meg på laget
dagis Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 hei. bra proskjekt. har du noe peiling på åssen toppakning du skal kjøre med?? har ganske likt oppsett som dei men har problemer med at toppakningen ikkje holder. lurte muligens på mls, men litt usikker på hvilken tykkelse.
tangorev Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Lykke til Christian. Ikke det at du treger det, du har jo meg på laget Haha, er jo nesten like mye lykke til for deg når det gjelder bilen min ettersom du får halve jobben;) man takk
tangorev Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 dagis: Heisann! Planen er Elring +0.20 og 12.9 bolter Hadde egentlig lyst på den tykkeste pga komp, men har hørt at de holder dårligere tett. Sitter å vurderer mls jeg og, men da bør/må jeg ha arp og jeg klarer ikke det på studielånet desverre, hehe. Hva tror du om mls med 12.9 bolter? Hvor mye lader du forrresten?
|Ole| Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 dagis:Heisann! Planen er Elring +0.20 og 12.9 bolter Hadde egentlig lyst på den tykkeste pga komp, men har hørt at de holder dårligere tett. Sitter å vurderer mls jeg og, men da bør/må jeg ha arp og jeg klarer ikke det på studielånet desverre, hehe. Hva tror du om mls med 12.9 bolter? Hvor mye lader du forrresten? Hei, eg har kjørt 3-4mnd på original topp pkn og strekk bolter å switcha mellom 0.5-0.8 bar med 535 e34 dyser null problem
|Ole| Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 litt OT, meeeeen...kor vanskleg er det å montere den hydrauliske brekken?
dagis Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 dagis:Heisann! Planen er Elring +0.20 og 12.9 bolter Hadde egentlig lyst på den tykkeste pga komp, men har hørt at de holder dårligere tett. Sitter å vurderer mls jeg og, men da bør/må jeg ha arp og jeg klarer ikke det på studielånet desverre, hehe. Hva tror du om mls med 12.9 bolter? Hvor mye lader du forrresten? litt usikker på mls med 12.9 bolter jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar. hører mange som kun kjører org pakning og strekkbolter men skjønner ikke hvordan di får de til å holde. jeg prøvde de første gangen, men tok pakninga på første turen. vurdere sterkt nå mls, men usikker på tykkelsen. noen som har noe peiling på det??? har også dreid av stemplene 3mm fra høyeste punkt så dei blei rette.
|Ole| Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Det gjelde å kjøre roleg i begynnelsen, ikkje for lange harde turer osv...Viktig å kjøle motor osv...
tangorev Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 litt OT, meeeeen...kor vanskleg er det å montere den hydrauliske brekken? Det er en veldig grei jobb, no problem;) Det jeg har er fra driftworks. Fulgte egentilg med 2 overganger så det passet rett i bremsekrafforsterkeren og t-krysset bak, men klarte å miste de. Fikk skjøtet og ordnet med div koblinger og flensevektøy fra biltema;)
tangorev Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 dagis:jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar. Hva har du gjort med tenning/ fuel? Er ikke mye bank som skal til før man trykker ut en orginal pakning..
|Ole| Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 dagis:jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar. Hva har du gjort med tenning/ fuel? Er ikke mye bank som skal til før man trykker ut en orginal pakning.. eg har hatt null problem med 535 dyser og null gjort med tenninga...
tangorev Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 dagis:jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar. Hva har du gjort med tenning/ fuel? Er ikke mye bank som skal til før man trykker ut en orginal pakning.. eg har hatt null problem med 535 dyser og null gjort med tenninga... 535 LMM? Hvor kjøpte du pakning og bolter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå