Gå til innhold

E30 Turbo Drift Prosjekt! Litt endinger på gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er bilen parkert for en liten stund, og venter på ny motor, M3 understell og etanol++ info og bilder på siste side :D

Da var det på tide med en prosjekt tråd:)

Er i utgangspungtet en 84mod 318I, men blei gjort karrosseri bytte med tysk donor 325 fra 86. Bilen blei banebil i 2002 og har gått med en s14M3 motor de to siste årene. Vi snakker utallige runder på rudskogen igjennom tidene:)

Brukte sommeren for å få inn en m20b25+ div modifisering.

Var ferdig til Gatebil sep og har fått skrenset på flere treff etter det:)

Bilen har fungert fint og med litt høyere turtallssperre gjør donigen 118kmt på 2. gir med 3.15 utvekslingen :twisted: Dette gjorde susen på rudskogen og gardermoen ihvertfall

I dag er det som følger:

M20b25

Grenrør

Chip

M3 Diff 3.15 utveksling

KW Dempere Fjærer

M3 Stabstag

Tårn-stag

Helskrudd bur

Hydraulisk brekk

Men nok om det, TURBO here we come:)

Siste kjøring for året blir med Rånern på Rudskogen 25/10 som betyr at toppen skal av 26/10 og da starter morroa :P

Planen er:

MOTOR:

Orginal topp/bunn

Kimmit- turbokitt (kjøpt)

12.9 bolter til toppen

Elring +? pakning

535 Lmm

260cc dyser (kjøpt)

Progressiv BTR (kjøpt)

Turbochip (kjøpt)

PLX r-500 Bredbåndslambda (kjøpt)

Ladetrykk: 0.6

Trenger litt lykke til her, da det er et Rookie budsjettbygg:)

Hilsen Christian

Et par bilder av utgangspungtet:

jeri0ygt8vut37f77aec.jpg

xm2hfkbc6zv6aqelkfkf.jpg:D:D

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hei. bra proskjekt. har du noe peiling på åssen toppakning du skal kjøre med?? har ganske likt oppsett som dei men har problemer med at toppakningen ikkje holder. lurte muligens på mls, men litt usikker på hvilken tykkelse.

Skrevet
Lykke til Christian. Ikke det at du treger det, du har jo meg på laget :wink:

Haha, er jo nesten like mye lykke til for deg når det gjelder bilen min ettersom du får halve jobben;) man takk

Skrevet

dagis:

Heisann!

Planen er Elring +0.20 og 12.9 bolter

Hadde egentlig lyst på den tykkeste pga komp, men har hørt at de holder dårligere tett.

Sitter å vurderer mls jeg og, men da bør/må jeg ha arp og jeg klarer ikke det på studielånet desverre, hehe.

Hva tror du om mls med 12.9 bolter?

Hvor mye lader du forrresten?

Skrevet
dagis:

Heisann!

Hadde egentlig lyst på den tykkeste pga komp, men har hørt at de holder dårligere tett.

Sitter å vurderer mls jeg og, men da bør/må jeg ha arp og jeg klarer ikke det på studielånet desverre, hehe.

Hei, eg har kjørt 3-4mnd på original topp pkn og strekk bolter å switcha mellom 0.5-0.8 bar med 535 e34 dyser :) null problem :)

Skrevet
dagis:

Heisann!

litt usikker på mls med 12.9 bolter

jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar.

hører mange som kun kjører org pakning og strekkbolter men skjønner ikke hvordan di får de til å holde. jeg prøvde de første gangen, men tok pakninga på første turen.

vurdere sterkt nå mls, men usikker på tykkelsen. noen som har noe peiling på det??? har også dreid av stemplene 3mm fra høyeste punkt så dei blei rette.

Skrevet

Det gjelde å kjøre roleg i begynnelsen, ikkje for lange harde turer osv...Viktig å kjøle motor osv...

Skrevet
litt OT, meeeeen...kor vanskleg er det å montere den hydrauliske brekken?

Det er en veldig grei jobb, no problem;) Det jeg har er fra driftworks. Fulgte egentilg med 2 overganger så det passet rett i bremsekrafforsterkeren og t-krysset bak, men klarte å miste de. Fikk skjøtet og ordnet med div koblinger og flensevektøy fra biltema;)

Skrevet
dagis:

jeg kjører arp bolter med orginal pakning, men får det ikke til og holde. lader ca 0,7 bar.

Hva har du gjort med tenning/ fuel? Er ikke mye bank som skal til før man trykker ut en orginal pakning..

Skrevet
dagis:

Hva har du gjort med tenning/ fuel? Er ikke mye bank som skal til før man trykker ut en orginal pakning..

eg har hatt null problem med 535 dyser og null gjort med tenninga...

Skrevet
dagis:

eg har hatt null problem med 535 dyser og null gjort med tenninga...

535 LMM? Hvor kjøpte du pakning og bolter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...