AlXz Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Instrumentet mitt datt ut og inn etterhvert på 325'n. Kjørte fint Gøteborg - Oslo uten problemer, men noen dager senere ble det dødt av og til.
Haug Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Hadde samme problem på en 91 E36. Skjedde mest når det var fuktig ute. Bytta instrumentpanel, problem løst
Atles Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 noen som vet hva 1 stk. nytt instrumentpanel koster sånn ca?
2takt Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ser det er flere med akkurat samme problem som jeg har Har lenge lurt på hva det kan være, trodde det var dårlig kontakt bak speedo eller noe. Kan gå leeenge mellom hver gang det skjer med meg og!
Bimmerchris Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Som en har skrevet før i tråden her: har reparert dette problemet 2 ganger for kamerater. Problemet er varmgang på kretskortet i instrumentpanelet til viserene, gjør at loddepunktene "knekker" og trengs en liten overhaling (lodding). Lever instrumentet inn for reperasjon. dette er en smertefri reperasjon og er ikke dyrt.
AlXz Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Som en har skrevet før i tråden her:har reparert dette problemet 2 ganger for kamerater. Problemet er varmgang på kretskortet i instrumentpanelet til viserene, gjør at loddepunktene "knekker" og trengs en liten overhaling (lodding). Lever instrumentet inn for reperasjon. dette er en smertefri reperasjon og er ikke dyrt. Tenkte jeg skulle få loddet mitt.. Men skulle gjerne fått vite hvilke loddepunkter dette er, så om noen har et bilde hadde det vært fint Eller så kan jeg slenge ut bilder osv når mitt er fikset. Usikker på når det blir.., men en eller annen gang
bmw_3 Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Fikk noen tips her selv. Har problemer med speedometeret når det er kaldt ute og bilen ikke har blitt helt varm. Da stopper det av og til.
^th0mas^ Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Har samme svakhet i mitt instrumentpanel (E36). Alt dør, så kommer det pluttselig tilbake. Typisk problem med instrumentpanelene. Brukt instrumentpanel får man til ca 1000kr.. Tør ikke å tenke på hva det koster nytt. Og du får feil km. stand ved å bytte.
MariusW Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Noen som vet om noen som overhaler speedometer? Mitt er dødt nesten hele tiden med mindre jeg kjører lenge da starter det å virke (kun fart, alle de andre virker fint)
2000Touring Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Billigste er sikkert å få tak i et brukt på huggeri. Mulig Norsk speedometerservice overhaler
LianLi Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Drar opp denne tråden da jeg har hatt dette problemet i det siste. Startet med at bensintankmåler hopper frem og tilbake som den vil, noen ganger langt over 60l, til under null tilbake til normal igjen. Slik kan den holde på uregelmessig i forskjellig tidsinterval. Nå i det siste så har det hendt at speedo har blækka helt for så å komme tilbake til normalt uregelmessig igjen.. Nå i mårest funka ikke noen ting bortsett fra bensintankmåler og speedometer, handbrekklyset og en varsel (!) lyste også, resten var helt dødt. Hater å kjøre uten turteller Men det er som jeg forstår loddingene som er problemet? Er det såppas smått at jeg ikke kan lodde det selv? Har tuklat litt med det før. Andre som har hatt dett problemet i det siste? Får vel åpne å se på det i dag. Vet det er blitt åpnet før for å fjerne airbaglampa værtfall..
kimf Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Av erfaring kan jeg si at det er like greit å bare bytt speedometer først som sist hvis hele instrument/speedometer dør ut og like plutselig kommer tilbake, dette er et velkjent problem på e36 som mange inkludert meg selv har brukt utrolig mye tid på å forsøke å finne ut av. Det er ikke verdt å bruke tid på når man får brukt speedometer i sverige for 500 svenske kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå