Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt mer detaljert?

Hva med abs sensor..

Hvor er det jeg finner brukte speedo i sverige til 500?

Sjekka på koed, der ligger de mellom 2-3K brukt og nesten 6K ny :o

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fikk mitt fra en 98 mod for 500 sek på http://www.bildelsbasen.se/ ... det løste ALLE problemer, har brukt bilen nå i et år etter bytte, brukte månedsvis først på å finne ut av problememet , folkt flest mente det var kablene inn til bakluken som var skadet.

På det nye speedometeret loddet jeg ut smd serial eepromen (93c46)som var støpt inn i et ekkelt stoff som knapt smeltet før max temperaturen for det hva seriel eepromen tålte + pluggen bak med en (DIL8) serial eeprom av samme type og programerte om begge for å få rett kilometerstand. den prosessen her var bare barnemat i forhold til all tid jeg brukte for å forsøke å få mitt gamle speedometer opp å gå igjen.

Skrevet

for 2-3 k skulle jeg ha levert et speedometer som var fixet på alle mulige måter og stilt inn til nøyaktig km stand :P

Skrevet

M3 instrumentpanelene er nok litt sjeldne her i norge brukt fra venstre rattet bil (med km/t og celsius grader på oljetemp), så de koster nok såppass ja.. :/

• 1 year later...
Skrevet

Hadde samme problem, bytta panelet i dag, så får vi se om det løser seg. Det eneste er at jeg har fått 30 000 ekstra kilometer :( noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse igjen? Kan jeg levere inn bilen å få det kodet? Er litt redd for at jeg ødelegger mer enn jeg fikser viss jeg prøver å lodde om chipper... :lol:

Skrevet
Hadde samme problem, bytta panelet i dag, så får vi se om det løser seg. Det eneste er at jeg har fått 30 000 ekstra kilometer :( noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse igjen? Kan jeg levere inn bilen å få det kodet? Er litt redd for at jeg ødelegger mer enn jeg fikser viss jeg prøver å lodde om chipper... :lol:

Fått opp tamperdott og da el? Det må kodes for at km stand skal stemme overens med dme, lcm og instrumentpanelet

Skrevet

Fått opp tamperdott og da el? Det må kodes for at km stand skal stemme overens med dme, lcm og instrumentpanelet

Fikk merkelig nok ikke tamperdott, kan være fordi tallet på instrumentet er høyere(?)

Hvor kan jeg få det kodet, har hørt at det er relativt dyrt :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...