tron-pe3 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hei, noen som har noen gode råd? Har hatt bilen på verksted for å bytte termostathus. Etter dette lyser varsellampa for kjølevæsken (kommer og går) spesiellt ved småkjøring og tomgangskjøring. I tillegg har gul oljelampe begynt å lyse etter at jeg starter bilen (ikke etter at jeg stopper bilen). Verkstedet har lest feilkoder og kontrollert væskenivåer, men finner ingen feil. Tror jeg klikker snart, håper noen der ute vet svar!
John H Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 starter oljelyset ganske raskt etter at du starter? Og forsvinner igjen etter 10-15 sekunder? Isåfall er det oljenivåsensoren som er gåen..koster rundt en 1000 lapp... Om vannet..mister du vann også eller bare lyser det?
tron-pe3 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Takk for svar! Ja, oljelampa lyser som regel ikke lenger enn 10- 15 sek og ikke hver gang jeg starter, men ofte når den er varm. Jeg mister ikke vann, nivået holder seg der det skal, det er derfor jeg ikke skjønner en dritt av dette. Kan det være luft i systemet forresten?
E46Johnny Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Det finnes en nivå sensor i ekspansjonstanken til radiatoren også, så kansje den og er defekt, siden kjølevæske nivået er ok
rayinge Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 for å lufte kjølesystemet kan det være at bilen må stå i en oppoverbake. å gå seg godt varm. når den er varm holder du turtallet på 2000-2500omregninger mens du fyller på kjølevæske. jeg har en e34 å det var det jeg måtte for å lufte den. du kan jo prøve det.
ellingz1 Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 for å lufte kjølesystemet kan det være at bilen må stå i en oppoverbake. å gå seg godt varm. når den er varm holder du turtallet på 2000-2500omregninger mens du fyller på kjølevæske. jeg har en e34 å det var det jeg måtte for å lufte den. du kan jo prøve det. er ikke slikt du gjør det på e46 når bilen er kald: skur av lokekt på eks. tanken, og den lille korken som er på slangen inn til eks. tanken. slå på tenningen, skru varmeapperatet på full varme og laveste luft gjennomstrømning, så fyll på vann, helt til det slutter å bobble fra det lille hullet på slangen inn på eks. tanken. så skur på alle lokk. også start bilen, la den gå seg varm, også la du den bli kald, også fyller du etter om du må det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå