xracer Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Noen som noen gang har brukt noe vidundermiddel for å rense kjølekanalene på motoren ved å blande dette i systemet og etterpå bytte kjølevæske? Noen som vet og har kunnet verifisere at dette fungerte? Et middel som kjølesystemet på BMW'ene tåler?
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Systemrens er det beste. Ikke ha på trykklokk mens det virker, om det er mye dritt kan det tette seg og skape meget stort trykk i systemet. Link til Grossist: http://www.rasmussen-engros.no/page/28374/
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Bø nok legge til att om det er brukt radiatortetning noergang tar det vekk det også. Jeg har alltid på Martins supersealer etter rens, det tetter alle lekasjer og smører vannpumpe og vannventiler. Vannventiler blir bedre enn nye med det. Link til importør: http://www.fosstrade.com/
xracer Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Takker så mye, Tomerik for nyttig info. Ja det var det da. Kanskje man må velge mellom smålekkasjer og rene kjølekanaler
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Ingen problem det, martins tetter de som måtte bli, faktisk ganske store og.
bjalle Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Skal man bytte kjølevæske så holder det å spyle gjennom systemet med hageslangen,dritten kommer ut da,slike vidundermiddel er som regel bortkastede penger.Ny kjølevæske smører vannpumpe og rustbeskytter systemet bra nok.Vidundermddel er for gamle volvoer.
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Ja kan tillogmed brukes på gamle volvoer, selv om det har best effekt på aluminimums høyeffekts motorer. sprekkte topper og pakninger, hva kommer det av tro?
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Samme prinsipp. ikke samme produsent men det er vel ikke så stor forskjell på de.
propan Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Omega sin radiatortett er best på markedet og rens tror jeg de fleste duger. Må bare legge til at vannpumpe har tett lager,så om det er noe som kommer inn å "smører" denne så ville jeg skiftet vannpumpe umiddelbart,for da er den defekt
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Det er selvfølgelig tettningen søm smøres så det ikke kommer vann i lageret, ingen vannpumper har vannsmurte lager, alle har tetning.
xracer Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Skal man bytte kjølevæske så holder det å spyle gjennom systemet med hageslangen,dritten kommer ut da,slike vidundermiddel er som regel bortkastede penger.Ny kjølevæske smører vannpumpe og rustbeskytter systemet bra nok.Vidundermddel er for gamle volvoer. Joda må nok skylle igjennom for å få ut det grøvste, men tror nok at kjølekanalene muligens kan pådra seg et generelt belegg etterhvert "scale" slik at det blir litt mindre bore i kanalen. Det var til slike problemer jeg tenkte bruke et slikt middel.
tomerikk Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Det gjør du helt rett i. Burde nok tatt før og etter bilder av min ser jeg.
336mik Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Fikk engang et tips av er gammel bilmekanikker om at oppvaskmaskin pulver vil gjøre go nytte. Eneste som var dumt var at han ikke sa hvor mye man skulle bruke. Men en dash på størreslse med en vanlig oppvaskmaskin dose(ca 1 spiseskje) høres jo ikke unaturlig ut.
propan Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Funker sikkert,men da ville jeg løst det opp i en flaske vann før jeg helte det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå