Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som noen gang har brukt noe vidundermiddel for å rense kjølekanalene på motoren ved å blande dette i systemet og etterpå bytte kjølevæske? Noen som vet og har kunnet verifisere at dette fungerte? Et middel som kjølesystemet på BMW'ene tåler?

Skrevet

Takker så mye, Tomerik for nyttig info. Ja det var det da. Kanskje man må velge mellom smålekkasjer og rene kjølekanaler :shock:

Skrevet

Skal man bytte kjølevæske så holder det å spyle gjennom systemet med hageslangen,dritten kommer ut da,slike vidundermiddel er som regel bortkastede penger.Ny kjølevæske smører vannpumpe og rustbeskytter systemet bra nok.Vidundermddel er for gamle volvoer.

Skrevet

Omega sin radiatortett er best på markedet og rens tror jeg de fleste duger.

Må bare legge til at vannpumpe har tett lager,så om det er noe som kommer inn å "smører" denne så ville jeg skiftet vannpumpe umiddelbart,for da er den defekt ;)

Skrevet
Skal man bytte kjølevæske så holder det å spyle gjennom systemet med hageslangen,dritten kommer ut da,slike vidundermiddel er som regel bortkastede penger.Ny kjølevæske smører vannpumpe og rustbeskytter systemet bra nok.Vidundermddel er for gamle volvoer.

Joda må nok skylle igjennom for å få ut det grøvste, men tror nok at kjølekanalene muligens kan pådra seg et generelt belegg etterhvert

"scale" slik at det blir litt mindre bore i kanalen. Det var til slike problemer jeg tenkte bruke et slikt middel.

Skrevet

Fikk engang et tips av er gammel bilmekanikker om at oppvaskmaskin pulver vil gjøre go nytte.

Eneste som var dumt var at han ikke sa hvor mye man skulle bruke.

Men en dash på størreslse med en vanlig oppvaskmaskin dose(ca 1 spiseskje) høres jo ikke unaturlig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...