Der Barockengel Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Som nevnt tidligere er det ikke enkelt å ta dialekt over internett. Nei, du sier noe der... Men siden mor er østlending og far er nordlending, da blir vel jeg en bastard. Jeg har tenkt nøye over det der, og så lenge østlendinger og nordlendinger oppnår status som separate raser, så tviler jeg på at du kvalifiserer som bastard. Ikke det at å være bastard trenger å være noe negativt - rent helsemessig er det alltid en fordel å ha foreldrene som ikke søskenbarn. Det ser forøvrig ut til at du får bra vær på Vestlandet til turen din i helgen, så god tur.
fish Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Det ser forøvrig ut til at du får bra vær på Vestlandet til turen din i helgen, så god tur. Takker for den, Der Barockengel. Ser virkelig fram til denne turen. Liker å kjøre bil og spesielt på langturer. Nå får jeg også sett en del av vår landsdel som jeg nesten ikke har sett tidligere. Er egentlig litt bereist i vårt langstrakte land, men strekningen mellom Bergen og Stavanger har jeg ikke vært tidligere, samt veien over Haukeli.
Der Barockengel Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Er egentlig litt bereist i vårt langstrakte land, men strekningen mellom Bergen og Stavanger har jeg ikke vært tidligere, samt veien over Haukeli. Tror nok du kan ha noe å se fram til: Jeg kjørte over Haukeli i midten av april - korketrekkertunnelen var jo litt morsom. Turen gav veldig godt inntrykk av kontrastene i Norge: knehøy snø i Vinje i Telemark, forbikjøring av strøbilen på Haukeli, og knoppskyting hos rosene ute ved kysten. Hvis været holder seg bra, kan du glede deg.
fish Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 He-he - men det ser ut til at det skal bli verre. Da jeg leste i en annen tråd, oppdaget jeg et innlegg der fish sier dette: Er da egentlig nordlæning. Klimaflyktning fra Harstad. Arrrrgh - der tabbet jeg meg ut igjen! Der ser vi hvor dumt det er å prøve å sette merkelapper på andre.Derfor: Mine ydmyke og oppriktige unnskyldninger til den gode hr. fish for å ha kalt han østlending... -Historien bak mitt nick(som har noe med hvilken landsdel jeg kommer fra)er flg; De fleste østlendinger mener jo at alt nord for Sinsen-krysset er utenfor Norge og at alle der "oppe" er fiskere. Vel, kjært barn har mange navn, noe jeg også fikk etterhvert, spesielt ved det lokale vannhullet i Skien - Mets Sportsbar. Der fikk jeg ofte høre; torsken, hysa, reka, fisker'n(for ingen greide å si fesker'n), noen prøvde seg på makrell'n selv om den ikke går så langt opp mot nord. Men anyway, jeg ble rimelig lei av alle "kallenavnene" etter hvert. Så, en kveld etter noen kalde hjemme, spradet jeg inn på nevnte sportsbar og ropte ut; -my name is Fish - Martin Fish... Og det har fulgt meg siden -02.
S.Nilsen Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 He-he - men det ser ut til at det skal bli verre. Da jeg leste i en annen tråd, oppdaget jeg et innlegg der fish sier dette: Er da egentlig nordlæning. Klimaflyktning fra Harstad. Arrrrgh - der tabbet jeg meg ut igjen! Der ser vi hvor dumt det er å prøve å sette merkelapper på andre. Derfor: Mine ydmyke og oppriktige unnskyldninger til den gode hr. fish for å ha kalt han østlending... -Historien bak mitt nick(som har noe med hvilken landsdel jeg kommer fra)er flg; De fleste østlendinger mener jo at alt nord for Sinsen-krysset er utenfor Norge og at alle der "oppe" er fiskere. Vel, kjært barn har mange navn, noe jeg også fikk etterhvert, spesielt ved det lokale vannhullet i Skien - Mets Sportsbar. Der fikk jeg ofte høre; torsken, hysa, reka, fisker'n(for ingen greide å si fesker'n), noen prøvde seg på makrell'n selv om den ikke går så langt opp mot nord. Men anyway, jeg ble rimelig lei av alle "kallenavnene" etter hvert. Så, en kveld etter noen kalde hjemme, spradet jeg inn på nevnte sportsbar og ropte ut; -my name is Fish - Martin Fish... Og det har fulgt meg siden -02. Hehe riktig av deg makrelln går vell bare opp til helgeland så er det stopp utn jeg er noen ekspert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå